Long time ago!

Tiden springer iväg, och idag går vi in i vecka 13. Veckan innan påsk, och snart lämnar vi mars bakom oss. På gott och ont. Skönt att vi närmar oss våren och sommaren, lättare kläder och varmare väder. Samtidigt lite skrämmande då tiden bara rinner iväg och det redan har gått 3 månader av det här året.
 
Men de här första månaderna har innehållit så mycket, det är inte konstigt att det känns som att tiden går snabbare än vad det säkert gör. Skratt och gråt har kantat det här kvartalet, men nu ska vi lämna all skit bakom oss och blicka framåt med ett leende på läpparna! Tillsammans är vi stark, och om det är en fight som väntar, då står vi redo. We're all in this together!
 
En förkylning har satt sig i kroppen, inte välkommet då jag heller vill känna mig pigg och fräsch. Ligger på gränsen till feber, men jag jobbar ändå. Det har även varit mycket på jobbet under den här tiden, och jag känner att det inte alls passar sig att vara hemma nu. Dumma förkylningstider.
Men ett stort plus är att jag ska till frisören i eftermiddag. Ska bli så skönt att få bort lite av det slitna. Jag ska prova att klippa mig på ett relativt nytt ställe i stan som heter Nikita. Det behöver jag, lite ompyssling :)
 
Helgen har varit helt fantastisk. Det blev en spontanresa för Mathias till fjällen tillsammans med en kompis, så jag åkte till mamma och pappa och mådde gott där! Fotbollskväll på fredag, Swapmeet med fikaförsäljning på lördag, sedan åkte vi iväg på kalas hos Johanna som fyllde år! :) Lördagkväll blev lugn då förkylningen och feberkänslorna blev starkare. Igår tog jag, Frida och mamma en jätteskön promenad i solen och då kände man verkligen hur våren var här! Det droppade från taken, vattnet rann efter marken, fåglarna sjöng och himlen var alldeles klarblå och solen värme! Hur underbart som helst!  Mer sånna dagar vill vi ha nu, så att man verkligen får känna att den långa vintern var värd att gå igenom, för att sedan få återbetalning i en HÄRLIG vår!
 
Nu väntar en 4-dagars arbetsvecka och sedan kommer påsken med stormsteg! Ska äta middag hos farmor och farfar på fredag tillsammans med släkten, sen ska vi nog bara MYYYYYSA och äta gott! Ett besök på Godishuset har blivit inplanerat, kan bli farligt, men ack så gott! :D
 
Love you more than anything!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0