Se upp i backen!

Vi har kommit in i vecka 9 av år 2013. Tiden går så snabbt, och jag tycker att februari har dragit iväg i dundrande fart! På fredag går vi in i mars(!), herregud! Vi kom iallafall hem hela, och relativt friska från Klövsjö. I princip halva gänget drabbades av magsjuka, snacka om epidemi. David var den som drabbades hårdast i vår familj, aldrig kul att bli sjuk när man åker iväg på semester sådär... Vi hade iallafall en superbra helg, med massor av slalomåkning, god mat, trevligt umgänge, jaccuzibad, bastubad, god dryck och verkligen en helg att minnas! :) Var livrädd i backen, då jag verkligen inte litar på mig själv på ett par slalomskidor, eller mest synd tycker jag nog om dom som tvingas dela backe med mig ;) Jag skulle behöva en hel backe för mig själv för att jag skulle känna mig någorlunda trygg ;) Efter ett par åk fick jag iallafall lite rytm i åkningen och det var riktigt roligt! Det skönaste är när man bara kan glida fram, åka i härliga S-former och inte tänka så mycket. Lite flackt är alltså min melodi ;) Men det blev iallafall minst 7h effektiv åkning på två dagar, så det måste jag säga är imponernade för en amatör som jag ;) Klövsjö är en jättemysig skidby med bra nedfarter, en härlig sittlift, bra boende (behöver jag säga att vi bodde typ MITT I BACKEN, ca 100m från expressliften!). Dit åker jag mer än gärna igen, och redan nu surras det om att vi ska göra en repris tills nästa år :) (Och nej Johanna, då menar jag inte att jag vill välja bort fjällresan med er, men om jag fick båda så skulle jag vara mer än nöjd ;D) Har till och med, hör och häpna, börjat kolla på skidutrustning. Lika bra att ha en egen om jag nu faktiskt ska lära mig på riktigt, och det var ju faktiskt riktigt kul när man väl kom in i det, så fler åk kommer det absolut bli! :) Tisdagkväll, och jag väntar på att Mathias ska komma hem från jobbet. Då blir det varma mackor och Arrow :) Har precis hunnit dammsuga och blöttorka lägenheten, så nu känns det fräscht här hemma :) Ska försöka få upp lite bilder från helgen, men bilduppladdningen verkar inte vilja funka, men det kommer så fort jag får ordning på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0