Mjukstart på vecka sex.

Åter till vardagen efter en lyckad helg!
På fredagkväll åkte jag och Mathias iväg på Maxi för att ladda upp med god mat och god alkoholhaltig dryck inför helgens bravader! Hade en härlig kväll med en ung Tom Cruise i Cocktail på teven, gott vin och en god chokladbit. En mysfredag ut i fingerspetsarna :)
 
På lördagen packade vi det sista och begav oss mot tågstationen där våra kära vänner väntade. Att åka tåg till Lycksele gick jättesmidigt och det tog 2timmar, alldeles lämpligt! :) När vi kom fram till Lycksele gick vi på Golden Bar för lite god mat, innan vi fortsatte mot hotellet. Checkade in och njöööt sedan i Spaet! Helt underbart!
Top Cats levererande verkligen, det enda som var tråkigt var att dom spelade i något som liknade en biosalong. Alltså inte lämpat för dans, vilket vi såg som en självklarhet till ett rockabilly-band. Men vi gjorde det bästa av situationen och dansade i sido-gången. Det spred sig, och efter ett par låtar stod det folk i båda sido-gångarna och dansade till bra musik!
Middagen severades efter showen, vilket vi också tyckte var lite konsigt, men det var god mat, så den var värd att vänta på!
Vi dansade, skrattade och bara myste på resten av kvällen! Det blev så bra som vi hade hoppats på, så det är ju bara så synd att tiden går fort när man har roligt. För lika snabbt satt vi där på tåget mot Umeå igen. Trötta, men glada! Så tack alla fina, för en mysig helg i Lycksele! :)
 
På kvällen igår hade jag och Frida bestämt sedan tidigare att vi skulle åka iväg en sväng på gymmet. Jag var så sjuukt otaggad, men eftersom att jag hade lovat systerliten så trotsade jag min otagg och åkte iväg ändå. Jag möts att en MINST lika otaggad lillasyster, och det var nästan svårt att hålla sig för skratt. Där står vi, lika trötta och lessa båda två, ingen av oss var det minsta träningssugen, men vi hade dragit oss dit för varandras skull. Där ser man vilket nytta det kan göra med en riktigt bra träningskompis, när man har lovat någon i förväg att man ska träna, då är det inte lika enkelt att strunta i det, då tar man sig i kragen ändå ;) Efteråt var vi båda otroligt nöjda, vi hade tagit en powerwalk på löpbandet i 40min, hunnit summera helgen. Sen körde vi lite maskiner, där jag ändå förbättrade mig på en del av dem. Så träningspasset blev väldigt lyckat, trots att ingen av oss var särskilt peppade. Så kan det gå! ;)
 
Ikväll blir det träning igen, och idag är så jag tusen gånger mer peppad, så jag hoppas på ett lyckat pass! :)
En lugn dag på jobbet också, så jag har tid att ladda batterierna, det är skönt med mjukstart så här på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0