FetTisdag.

Idag är det självaste semeldagen, fettisdag. Älskar denna fluffiga bulle, fylld med en massa mums! Hade väntat mig en semla på jobbet, då vi har en otroligt duktig kvinna i köket, som både gör grymt god mat, men även bakar väldigt bra. Men hon var sjuk idag, till vår stora förlust, och vi hade en vikarie i köket. Och av en vikarie så kanske man inte kan förvänta sig att han skulle ställa sig och baka semelbullar för ett helt arbetslag! Tråkigt, men kanske, kanske till min egen vinning.
I helgen bär det av till Åkullsjön, och om jag känner Mathias mamma rätt, så har hon nog fyllt frysen med semelbullar så att det räcker till midsommar ;) Jag kan ju alltid hoppas att det står en liten fluffbulle och väntar under något fika i helgen.
Annars så vet jag ju precis hur dom smakar, och efter alla bilder som lagts upp på facebook och instagram idag på semlor, så känns det faktiskt som att jag har ätit flera stycken själv ;)
 
Istället så körde jag och frida ett mördarpass på gymmet, dagen till ära. Styrka stod på schemat! Fy, musklerna var helt skakiga efteråt, men fy så skönt! Igår kombinerade jag både kondition och styrka, även det ett hårt pass! Hade bestämt mig sedan innan, att eftersom att jag känner att jag behärskar 5km löpning relativt enkelt, så ska jag stegvis börja trappa upp. Så det blev 6km på 32,5min. Kändes så skönt efteråt, då jag aldrig i mitt liv sprungit längre än 5km i följd. En nöjd Emelie kom hem från gymmet igår, idag är hon lika nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0