Bildörren var i vägen.

Måndag igen och hjärnan går på högvarv! Här blir det action direkt från start. Avdelningsmöte på jobbet ikväll också, så jag är nog inte hemma förän 19.30... Som sagt, ingen mjukstart på veckan här inte ;) Men är ju ledig torsdag och fredag, då vi åker till KLÖVSJÖ i helgen!! Så jag får trösta mig med att det bara är två arbetsdagar kvar på den här veckan, genast känns det bättre ;)
 
Helgen i Åkullsjön/Bygdsiljum har varit supermysigt. Mycket tittande av Vinterstudion, som jag älskar på vintern! :D Sen har vi hunnit träffa massa folk, så det känns som att vi tog bra vara på helgen! Däremot fick sig sömnen lite stryk, då det blev sent både på fredag och på lördag, men det får man ta! ;)
 
Har även hunnit med att klämma finget i bildörren i helgen också..... mindre lyckat! Någon gång ska väl vara den första, men grymt onödigt, och idag känner jag mig lite handikappad då jag försöker undvika att använda fingret i den mån det går. Än en gång fick jag klart och tydligt, svart på vitt, varför jag inte ska jobba inom sjukvården. Inte för att jag kanske någonsin trott det, då jag vet sedan barnsben att när någon gjort illa sig, så fick dom ta hand om mig först.... ;) Men det var så sjukt när jag klämde mig. Först förstod jag nog inte vad som hände, drog bara åt mig handen och gömde den i handsken. Tänkte för mig själv att det här går bra, alla kan klämma sig i dörren. Insåg att det hade ju blivit ett sår, så jag räknade ut ganska snabbt att jag skulle försöka kyla och la dit en snöklump. Sen DOG jag för en stund! Usch allt gick så snabbt, blev svimfärdig, började må illa och var HELT säker på att jag skulle spy, blev alldeles varm om hela kroppen och kritvit i ansiktet.. Usch! Gick från att känna mig helt klar i huvudet till att känna mig dyngfull, helt borta i huvudet. Det jag tittade på blev alldeles suddig och benen bar inte. Det var läskigare än såret själv, men är man känslig för blod och sår, så är det nog inte en konstig reaktion, tur att det är sällan mellan gångerna jag faktiskt gör illa mig.
 
Så här sitter jag med fingret omlindat och tycker lite synd om mig själv, men snart är det helg, så det tackar jag för! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0