Sjukt less.

Äntligen är helgen här! Så här efterlängtad har inte en helg varit på länge! Hjärnan är helt slut, och hade inte orkat inte med en till arbetsdag i veckan.

Mamma och pappa har åkt iväg till varmare breddgrader, Los Angeles närmare bestämt. I skrivande stund tror jag att dom sitter och kollar på dragracing på Famouso Raceway. Inte ett dugg avundsjuk... inte alls! Men jag vet att det är min tur nästa gång, då får vi barn också följa med! Cant wait! :)
Så här hemma i kalla Sverige får jag försöka hålla i tyglarna. Frida och David är ju dock inte särskilt små längre, så tillsammans fixar vi det bra medan föräldrarna är borta. Vi började med att fira in helgen med bacon-inlindad kycklingfile, inte helt fel!

Kvällen blir lugn. David ska iväg på träning, Frida ska ut på ett tag. Jag har tänkt att bara mysa upp i soffan framför nåt bra på teve med myskläder på och kanske en liten glasskål. Imorgon däremot blir det kalas i Hörnefors för Sofia som fyller år och på kvällen blir det fest hos henne och Billy. Ska bli riktigt roligt, och jag är såå taggad på fest! Var alldeles för länge sedan nu, och alldeles för länge sedan fest med Olofsfors-gänget :)

Är som sagt helt slut på, det känns inte ens roligt. När man är så trött i huvudet att man egentligen inte ens orkar prata. Då har det gått för långt.. Men det har varit en intensiv vecka, med mycket intryck och energitagande personer. Men så här i efterhand, så överlevde jag även denna vecka! :)
Känns bara så tråkigt när man kommer som vikarie på ett ställe (som egentligen inte ens behöver det, alla ordinarie är där), och istället för att uppskatta den hjälp dom får, så utnyttjar dem tillfället. Ordinarie personal går hem tidigare, efter att knappt har varit med barnen, för att dom tycker att jag ska jobba istället för dem. Ordinarie personal stannar kvar inne, och skickar ut barnen med mig, för att dom inte "orkar" vara ute osv... Sånt tär på orken och det känns inte alls roligt att ställa upp för dom då, om man inte får något tillbaka... Men men, jag gör mitt och får betalt för det jag gör. Just nu orkar jag inte bry mig om annat.

Nä, ryggläge nu i soffan och bara andas ut innan hjärnan spricker. Systers telefon ringer hela tiden och jag det kliar i hela kroppen för att jag är så less. Som sagt, det är inte ens roligt när man är så här trött och slut på!

MEN NYA TAG IMORGON, FÖR DÅ ÄR DET FEEST! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0