Befinner oss i Piteå på tävling. Och igen ...

Befinner oss i Piteå på tävling. Och igen kan nog säga emot, sanningen kan svida, men Piteå är Piteå... Dom kan inte stava till tempo och missflytet har varit ett faktum hela gårdagen! Mellan 9.00-20.00 hann vi två rundor och vi är under 100 team, det går som inte ihop. Men en stor sanering och regn hela eftermiddagen satte käppar i hjulet för oss. Regnskurarna löste av varandra, när den ena skuren börjat torka upp kom den andra... Och det finns inget vi kan göra, bara titta på och sucka! Men det kändes iaf så grymt skönt att få sitta i bilen igen, har inte suttit i den sen augusti förra året, alldeles för länge sen ;-) Första rundan gick sjukt bra, och jag kände att bilen var lika taggad som jag och jag satte personbästa på 11.88, härlig start på säsongen! Efter allt regn och missöde var det tillslut dags för en till runda, och då kände jag bara nu hade vi väntat så länge, så nu skulle det ge utdelning. Kände att starten var bra och att racet kändes på topp. Körde runt och när jag började närma mig bussen så ser jag hur Frida står och klappar händerna sen att hon och mamma börjar forma nollor med händerna, jag hade gjort den perfekta starten man kan göra!! Med 0.000, alltså noll tusendelar av en sekund hade jag stuckit iväg, min första 0.000 i min racekarriär. Kändes så härligt, och tydligen hade pappa stått och dansat på startplattan när speakern berättat om min presentation! ;-) Gullepappa! Nu är jag kvaletta vad som än händer, och att ha det i bagaget är ganska betryggande! Nu sitter vi när väntar på första start som ska vara 10.00, då ska jag bara försöka se hur jämnt bilen kan gå. Senare under dagen är det dags för elimineringar och då är det bara att vika in tummarna, och även hoppas på att regnet håller sig långt härifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0