Loppis och mys.

Den värsta kylan har förhoppningsvis passerat. Igår uppmätte vi 28,8 som värst, men nu tror jag att det "bara" är kring 18grader. Det får gärna bli ännu mildare, med tanke på vilket jobb jag har så behöver det gärna inte vara allt för kallt. Jag är verkligen inte en ute-fröken egentligen! ;)

Idag har jag och mamma haft mysdag och tog en promenad på Nolia för deras stora loppis. Vi var verkligen inte ensamma, och man fick tränga sig fram många gånger. Det är jobbigt när det blir så mycket folk, man har varma kläder på sig och alla blir som hysteriska :P Men vi överlevde iallafall och gick båda hem nöjda efter några kap. Jag fick med mig två mössor, en stickad tröja och en mobilhållare, för 45kronor tillsammans. Det kallar jag en bra deal! :)
Vi har egentligen också så otroligt mycket grejer så vi skulle kunna ställa upp flera loppisbord. Det är så lätt att säga att man ska styra ihop något, men oftast kommer man inte till skott. Men nu tror jag att det är bestämt, en rensning ska ske bland alla saker vi har. Jag skulle absolut kunna tänka mig att stå så där och sälja, träffa mycket folk och se onödiga grejer försvinna ;) Det blir bra!

Just nu sitter jag och kikar runt efter en ny telefon. Frågan är om man ska köpa en begagnad, eller om man ska köpa en ny. Hursom behöver jag en ny, sen jag tappade min "gamla" i golvet för drygt en vecka sen. Otroligt onödigt, men då självrisken är dyrare än att köpa en ny, då är det nog inget att tveka om. Ännu en onödig utgift men vad ska man göra. Är man klantig så är man...

Ikväll blir det att träna, förhoppningsvis med systerliten om hon vill det. Är så skönt att vara tillbaka i träningen, trots att träningsvärken är hög, och små slängar av huvudvärk kommer smygandes då och då. Måste ju försöka ta igen allt jag missade under mina två veckor som dyngförkyld ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0