Magsjuka och Skilda världar.

Länge sedan en uppdatering nu, jag vet. Det har varit fullt upp med att fira en underbar jul, och allt som hör därtill, med min underbara familj! Längtar redan tills nästa gång ;) Har fått spendera massor av tid med människor som verkligen gör mig gott, och jag har njutit allt jag bara kan. Av mat, sällskap, julklappar osv :)
 
Men sen tog julhelgen slut, och det vi försökte undvika kom ikapp; Mathias har legat i magsjuka sen i förrgår...Sen igårkväll har han fått behålla det han stoppat i sig, men energinnivån på honom är så låg att det inte är sant. Så jobbigt att se honom i det här tillståndet, samtidigt som jag har försökt hålla mig på avstånd så gott jag kunnat, jag vill verkligen inte falla dit. Har försökt att sprita av ytorna så mycket som möjligt, bytt handdukar, renbäddat osv, så jag hoppas att det räcker. Åker jag dit nu, så ligger jag på måndag, alltså nyår. Usch, vill inte ens tänka tanken, värre tajming finns nog inte!
Hoppas bara att Mathias kan repa sig till måndag, vill verkligen inte sitta kvar här hemma, veta att alla firar på eget håll och vi blev kvar här. Det får helt enkelt inte hända. Imorgon när vi vaknar så mår han bättre, och vi kan åka iväg till Åkullsjön som planerat, så får det bli. Utan tvekan.
 
Medan Mathias har varit frånvarande så har jag börjat se Skilda Världar, är på 24e avsnittet, det är såå mycket som man inte kommer ihåg eller la märke till när man var yngre och såg det. Kul att minnas tillbaka lite :) Så det har varit min underhållning de här dagarna :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0