3 dagar.

Idag är första dagen av resten av mitt liv, hihi.

Nej, men idag är faktiskt sista dagen i skolan innan jag kan ladda fullt ut inför att ta mitt pick och pack och åka till fjällen. Att vi bara har gått i skola i två dagar, med den här inräknad behöver man inte tala om ;)
Jag har kommit på att jag tycker att det är väldigt skönt att få vara ledig. Att få ta dagarna som dom kommer, och få bestämma själv över vad jag vill fylla dom med. Att gå i skolan, det känns nästan onödigt och att det tar upp viktig tid av mitt liv. Jag tror, att i hjärnan så har jag redan gått på sommarlov, jag har redan tagit examen från universitetet. Det är en skön känsla, samtidigt som när man sitter där i skolan på föreläsning och ska hänga med så blir det lite svårt. Det är som att jag hela tiden befinner mig någon annanstans :P
Hade vi gått mer i skolan, och haft det regelbundet och kontinuerligt så hade jag nog känt annorlunda, då hade jag varit inne i det på ett annat sätt och säkert ansträngt mig mer.
Men som sagt, jag tycker det är rätt skönt att få vara ledig =)

Idag har vi sovmorgon fram till 13.20 sedan står vattengympa på schemat fram till 15, känns väldigt onödigt att åka 16 mil tur&retur för inte ens två timmar i skolan. Menmen, what to do? Vi är pendlare och får leva med det.

Vad som blir innan vi åker vid 12 är oklart, kanske blir det en promenad, sen ska jag nog bara lägga i ordning badkläderna och tillaga mig en omelett till lunch. Det blir min förmiddag =)

Sitter här med nyfärgat hår också. Var hos finaste Marielle igår som tog sig an att göra slingor på mig. Jag hade inte färgat håret sedan i november då vi var i USA, så det känns jättehärligt med det lyft som blev! Så nu känns det mer vårfräscht och varje gång jag går förbi spegeln blir jag lika förvånad. Men det är kul med förändring, och jag blev verkligen jättenöjd. Marielle gjorde ett kanonjobb, som alltid <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0