Midsommarplaner och tandläkarabonnemang.

Ibland känner jag bara, usch för att bli gammal. Det är så mycket man ska hålla koll på och som man ska fixa. Lättare var det då man var liten, då allt bara fungerade av sig själv eller då mamma och pappa kunde fixa och ta besluten åt en.
Men jag antar att det här bara är början på vuxenlivet, huvva.
Just nu sitter jag och försöker förstå mig på vad som ingår i "Abonnemangstandvården", avtalet som jag tecknade imorse då jag var hos tandläkaren, och sen vad jag kan få ut av "Allmänt tandvårdsbidrag"...
Jag är van att gå till tandläkaren på kallad tid, le och se glad ut då jag går där ifrån. Men nu, då ska det tecknas avtal och sen mitt upp i allt ihop kunde man plötsligt få pengar tillbaka. Någon som kan lära mig allt om vuxenlivet får gärna göra sig synlig.
Uschba. Men jag kan ju iallafall glädja mig med att jag var i den bästa premieklassen för abonnemanget, och även om jag tycker att avgiften är dyr så har jag det billigaste priset. PLUS att jag had ejättefina tänder enligt tandläkaren, så helt kan jag inte deppa ihop :P

Istället får jag blicka framåt, mot helgen!
Midsommar i helgen och som vanligt går tiden alldeles för fort och vi är inne på sista helgen i juni. Snacka om att inte hänga med!
Men jag är iallafall jättelycklig över våra planer inför helgen då det bär av till Mathias stuga utanför Lycksele tillsammans med hans familj och myshundarna! Stugan ligger alldeles vid vattnet och det är bara hur fint som helst.
Jag är van sedan drygt 10års tid att fira midsommar i en stuga tillsammans med familj och vänner, och jag ser inte midsommar som en "supar-helg", det är snarare mängder av familjemys men gärna med en kall cider eller så! I sommar då det inte blir som vanligt att åka till Malträsk så är jag jätteglad över att jag ändå får uppleva stugmiljö och familjemys, trots att det inte blir samma sak. Som sagt 10 år på samma ställe, med samma människor, sätter sina spår. Men ibland får man bryta trender och upptäcka något nytt. Jag är heeelt säker på att helgen kommer bli kanonmysig tillsammans med mitt hjärta och hans fina familj! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0