Skolstart.

Idag börjar mina älsklingshjärtan skolan igen efter ett, vad jag hoppas har varit, ett härligt sommarlov! ;)
David börjar åttan, och Frida gymnasiet!

Alltså GYMNASIET?! Vart har åren tagit vägen, det känns som att det alldeles nyss var min tur att stiga in i Dragonskolans outforskade miljö. Nervös var jag, fy sjutton. Kände inte en själ, och i mina ögon kändes det som att jag var den enda. Så visade det sig fallet inte vara, och jag hamnade i en jättebra klass. De tre gymnasieåren flög föbi, och studenten är fortfarande en av de mäktigaste dagarna jag varit med om!
Nu är det lillskruttans tur... Även hon ska gå Barn- och fritidsprogrammet, och jag har inte behövt oroa mig en sekund. Jag vet att det kommer att gå hur bra som helst för henne, min prinsessa!

Det är första hösten sen jag var 5 år som jag inte har en skola att gå till då sommaren börjar lida mot sitt slut. Det känns hur konstigt som helst! Det kommer säkert kännas skönt den dagen jag faktiskt har fått mig ett jobb, men fram tills dess måste jag faktiskt erkänna att det har varit grymt skönt att veta vad man har haft att gå till alla år. En skola och en klass som har väntat varje höst, det har bara varit så. Men nu ska man ta tag i allt på egen hand, ingen som "förväntar mig att vara någonstans"
Men som sagt, när jag har fått jobb, då kommer det att kännas skönt!
För hur det än är, jag kan ju faktiskt inte gå i skolan hela livet, nu vill jag ha lite förändring! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0