Dagen D.

Idag smäller det! Idag måste det ske!

Öppenvisning på huset i eftermiddag. Och jag hoppas att någon av dem som sätter sin fot i huset, känner att this is it. Att det här huset vill dom ha.
På torsdag är det en månad tills mamma och pappa får nykeln till lägenheten, och att dom är orolig, det förstår jag. Hittills är det ingen som visat tillräckligt starkt intresse för huset.

Men en sak har jag lärt mig, och det är att allt ordnar sig! Det spelar ingen roll hur mörkt det ser ut, eller hur uppgiven man känner sig. Det finns en mening med allt och i slutändan så ordnar sig allt.
Huset kommer att bli sålt och vi kommer att få njuta av att bo i stan, hela familjen. Det är jag säker på!

Så just nu håller jag på att gå an här hemma, städa, plocka undan och dra runt dammsugaren i varje vrå.
Men galen på kuppen håller jag på att bli, dammsugar-slangen släpper från själva dammsugaren med jämna mellanrum, så det slutade med att jag höll slangen i en hand och själva dammsugaren i den andra. Extra träning kanske?
Så jag har kraftigt bestämmt mig angående mitt och Mathias dammsugarköp, det är att alla delar ska sitta fast i varandra och inte lossna, man blir gaaalen. Och sen ska den vara smidig och inte snurra in sig i sig själv så fort man byter riktning.
I-landsproblem, i know. Man när man kommer att ha en lägenhet på 85kvm så vill jag gärna att dammsugaren ska vara på min sida. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0