Lovelove.

Helgen har varit som en helg ska vara när den är som bäst.
Fylld med kärlek, skratt, hundhår i sängen, bortfrusna tår på folkrace och bortsprungna påfåglar på Westmans.
Helgen har varit alldeles, alldeles underbar!

Började med att jag åkte till Mathias på fredagkväll, det hann bli mörkt innan jag kom fram och regnet var med mig hela vägen, mindre roligt. Men jag kom fram helskinnad iallafall =) Hann bara komma till Bygdsiljum sen bar det av till Nicke och Linnea. Först Idol och sedan Se upp för dårarna, väldigt lättsam och härlig kväll med bra sällskap =)

På lördagen blev det ingen sovmorgon, då var det bara att kliva upp och se glad ut, trots att regnet öste ner utanför. Det skulle bära av på folkrace, och trotsa vädergudarna. Med oss hade vi Dogge, Mathias hund, kommande hund iallafall =),  och han verkligen njööt av att få skita ner sig i leran, världens goaste =) Men värmen var inte med oss och regnet fortsatte ösa ner. Ett tag trodde jag faktiskt att jag skulle bli tvungen att lämna mina bortfrusna tår på plats, usch vad kallt det var! Men vi satt kvar och såg glad ut, och det var faktiskt roligt även denna gång att kolla på när det trängs och knuffas, leran sprutade överallt och vindrutetorkarna gick på max. Folkrace är mysigt, så är det bara!
När vi väl kom hem väntade en välbehövlig varmdusch och fastän fötterna höll på att brännas sönder av att dom var så kalla och vattnet var så varmt, så kom till slut värmen tillbaka och jag blev mig själv igen!
Kvällen innebar god middag, mys och film, i mina favoritpojkars sällskap, Mathias och Dogge =)

Idag, söndag blev en lite segare dag. Har väl egentligen aldrig vaknat till ordentligt, utan jag har gått runt utan smink och dragit fötterna efter mig mest hela dagen. Mathias brorsdotter har frågat två gånger om varför jag inte ens kunde lägga på lite mascara, hon tyckte nog att jag såg lite väl trött ut kanske ;P
Dagen har iallafall inneburit en duschning av en skitig, men väldigt söt, hund, promenad i skogen, sen lunch på Westmans med Nicke och hans bror, Mattias. Efter lunchen skulle Mathias och Mattias ut och hälsa på påfåglarna som Westmans har på baksidan av huset. När ena påfågeln började gå åt fel håll så skulle dom försöka få honom tillbaka till sin maka på baksidan igen. Men det var inte vad Herr Påfågel ville, utan han lyfte på sina vingar och flög iväg. Inte så högt, men över vägen och bort mot en dunge och några hus. Det roliga i det hela är att påfåglarna inte ens ska kunna flyga, för på våren får dom sina vingar klippta på nått visst sätt så dom inte ska kunna flyga därifrån. Men det hade denna herre missförstått så han tog sig en flygtur ändå.
Efter över 30 minuters letande gav vi upp och sa att han kommer tillbaka när han blir hungrig, då maten finns på Westmans. Men då hade vi alltså gått runt på påfågelsspaning, utan resultat, inte varje dag man gör det ska jag säga ;)
Efter äventyret på Westmans åkte vi iväg och hämtade två extra motorer till Mathias folkracebil och sedan vidare hem. Efter en god tacosmiddag tog jag min vita fara till Saab och begav mig hem, otroligt nöjd efter en fantastisk helg med min favorit i livet!

Imorgon blir det återigen skola, och praktiska konditionstester står på schemat. Mjukiskläder på, sen är jag redo! =)


Herr Påfågel ville inte vad vi andra ville och tog sig en flygtur.
Knallblå i fjädrarna, men ändå gick han inte att hitta i skogen eller runt husen.
Knepig filur det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0