I väntan på den lille.

Idag tog vi oss en tur till Johanna för att hälsa på. Vi har inte varit där sedan i somras, och då hade dom just flyttat in i det nya huset och inte riktigt fått ordning på allt. Men när vi kom dit idag var allting så fint, med fina väggtexter, tavlor, tapeter som faller mig i smaken helt osv. Dom har verkligen fått det jättefint!
Dessutom blev både jag och mamma jätteförvånade när vi såg mörklila bollar hänga ute i trädet utanför köksfönstret. Johanna hade först trott att det var äpplen som inte mådde så bra, men det visade sig vara plommon som smakade huuur gott som helst. Snacka om lyx att bara gå ut och plocka in några plommon då lusten faller på. Sån lyx vill jag ha en dag då jag också bor i eget hus någonstans, med fruktträd och bärbuskar. Sånt kan jag se som en enorm vardagslyx =)

I hennes mage rör det sig en liten krabat som jag bara längtar tills han kommer ut. Så otroligt mysigt med en liten som man kan mysa med och snusa på! Har bara så svårt att förstå att både jag och hon har blivit så pass gammal att man faktiskt kan skaffa familj när man känner sig redo. Ibland kan jag tänka att vi fortfarande är 14-15 år och livet har knappt börjat. Eller som när vi var små och jag alltid sov över hos henne, först bråkade vi alltid jättemycket och Maria fick komma in emellan och säga åt oss att sluta. Sedan när vi skulle sova så låg jag där på madrassen nedanför hennes säng och ville att hon skulle berätta en massa saker. Jag var så nyfiken att få höra om när hon hade varit på discon och och träffat pojkar. Lilla kusinen från landet låg bara och lyssnade och fascinerades av hennes historier. Det var tider det, och stunder jag aldrig kommer att glömma, Johanna! =)

Men om ett par månader kommer lillen och jag kan knappt bärga mig! <3

Ikväll blir det kalasfirande hos Ines, som fyllde år 21 augusti, men tiden har inte funnits förns nu att åka dit. Det ska bli så mysigt att få träffa småkusinerna igen, och det är i den åldern man märker skillnad på längd och utveckling från gång till gång då man träffar dom! Efter det blir det Idol, och slutklämmen på tentan. Är i princip klar och ska bara kolla igenom och redigera vissa delar. Sen är jag leeedig och det känns otroligt bra!

Nu - middag!

Kommentarer
Postat av: johanna

hehe.. jag fick mig ett gott skratt och fina tillbaka-blickar! :) det är stunder som jag själv aldrig kommer glömma heller.. :) men fler av dom fina stunderna kommer vi få!! :) (kanske inte då vi ligger och pratar om killar på discon...) :D du kommer bli en uuuuuuuunderbar extra moster :)) PUSSSS!

2010-09-16 @ 18:46:20
URL: http://norman.blogg.se/
Postat av: johanna!

hehe.. jag fick mig ett gott skratt och fina tillbaka-blickar! :) det är stunder som jag själv aldrig kommer glömma heller.. :) men fler av dom fina stunderna kommer vi få!! :) (kanske inte då vi ligger och pratar om killar på discon...) :D du kommer bli en uuuuuuuunderbar extra moster :)) PUSSSS!

2010-09-16 @ 18:47:03
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0