Skellefteå

Helgen i Skellefteå har varit helt underbar. Jag vet inte vart jag ska börja.... =)

Fredag:
Bussen packades, jag försökte plugga så gott jag kunde. När alla kommit hem, var färdigduschade, och allting var klart på hemmaplan bar det av mot stan.
Där väntade Mathias som åkt till Umeå efter jobbet. Jag tog med mig Frida och David för att fixa lite smågrejer och dom köpte även med sig godis till helgen ^^
När vi kom tillbaka till klubben lastade vi Valianten och sedan bar det av till Skellefteå. Jag och Mathias i bil, med Valianten bakom, och resten av familjen åkte i bussen bakom.
Vi var uppe rätt sent, men hann ändå njuta av kvällen. Uppackning, uppsättning av tält och igentagning av lite tid med dragracingfolket - det gick bra! =) Oj, vad jag har saknat allt!
Kände en sån enormt skön känsla när vi körde in i depån, känsla av frihet kanske?
Det blev en ganska sen kväll.

Lördag:
När jag vaknade och bilen hade besiktats insåg jag att jag fortfarande aldrig hade provkört Valianten. Jag har suttit i den och rattat, men inte mer än så. Så lite orolig kände jag mig allt, kändes som om det var så mycket mer att hålla reda på i år.
Innan start åkte jag och pappa iväg en sväng bara för att testa på line-lock och bara se så att allting satt ihop och fungerade som det skulle. Det gjorde det!
Sen var det dags för första rundan. Jag hade sagt innan att jag bara skulle ta första svängen som en testkörning. Känna på burn-out och starten, sa jag. Men det blidde inte riktigt så..
Jag kunde helt enkelt inte hålla igen, och stack iväg ordentligt. Första rundan och 0.020sek från personbästa i tid =)
Sedan löpte dagen bra. Lite regn föll, men ett par timmar senare var vi igång igen. Känslan att sitta bakom ratten igen är obeskrivlig, och det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara, det går inte!
Under dagen fick jag jättemycket beröm, och det kom även fram folk till mamma och pappa som berättade hur imponerade de var av mig körning. Som om jag hade kört i 10 år, sa dom!
Så otroligt roligt att få höra sådant, det gör att man blir ännu mer laddad, och självförtroendet växer som aldrig förr =)
Inför sista rundan var det lite ovisst om jag skulle få köra eller inte, men efter några blinkningar med mina blå, så satt jag där i bilen igen för att åka ut för sista gången.
Jag hade känt innan att jag hade mer att ge, och känslan var korrekt. I sista rundan tog jag en reaktion på 0.014sek och gick därför upp som kvaletta, dessutom tog jag personbästa också, med en tid på 12.26.
Alltid kul när man kan överraska sig själv!

Söndag:
Dagen började med 3 kvalrundor och jag slutade som kvaltvåa, vilket jag är grymt nöjd med. I tanken ska man ha att det är min andra säsong, och första tävlingen med en bil jag aldrig kört förr och dessutom som för några månader sedan stod i småbitar. Jag är nöjd!
Regnet föll vid två tillfällen under dagen, men vi tappade aldrig hoppet. Det var så varmt i marken ändå, så det torkade snabbt =)
I första elimineringsrundan mötte jag Jenny Janse, som förövrig kör Demonen som jag hade förra gången. Att se bilen i rullning igen känns konstigt, men samtidigt kul =)
Det var jämt mellan oss hela vägen, men mot slutet körde jag om, och vann.
Semifinal väntade och jag gick ut mot Mathias Munther, en dålig reaktion och en break-out gjorde att tävligen tog slut för denna helg. Tack vare break-out tog jag även ett nytt personbästa med 12.24 och nästan 180km/h. Då jag åkte ut var jag ledsen, men nu i efterhand är jag grymt nöjd. 3:a på första tävlingen, med nya bilen.
Frida och David då? Dom möttes i semifinalen och Frida gick ut som vinnare medan David rödlyktade. Frida gick sedan i final mot Angelica och vann hela tävlingen. Mycket bra start på säsongen för hela syskonskaran. Två 3:e platsen och en vinst, det bådar gott inför sommaren!

Helgen har som sagt varit helt fantastisk. Att Mathias följde med var dessutom en guldstjärna över allt. Han hjälpte till med allt han kunde och det har gått otroligt bra. Så får det gärna fortsätta =)
En bra start på sommaren är bara förnamnet, nu är jag så laddad att hälften vore nog! ;P
Tack alla som gjorde denna helg till vad det blev, och tack för alla fina kommentarer om min körning, jag gör bara mitt bästa =)

Kommentarer
Postat av: kussemurran!

hiho vad du är duktig!! :) grattis! hälsa syskonen också. jag ska minsann komma och kika någon helg i sommar.. måst ju få se kussen gazzzzaaa, samt vara din depåbrud igen! ;) hoho.. love you!

2010-06-01 @ 22:45:19
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0