3 dagar

Att en så känd väg kan kännas så lång.
Nu har det gått två dagar av pendlande ner till Övik, och vägen har aldrig känts längre.
Mycket kan bero på att vi inte åkt ner så jättemycket den senaste tiden, och varit lediga de 2 senaste veckorna.
Men ändå, båda dagarna har känts som dagsturer till Stockholm eller så.

Nu är jag iallafall hemma efter första dagen av den nya kursen Mat och Hälsa. Riktigt intressant och väldigt mycket som man redan känner igen. Så som kalorier, fett, protein, kolhydrater, tallriksmodellen osv. Jag tror att denna kurs kan bli ganska tuff då vi ska lära oss en hel del om hur man räknar ut saker. Därför kommer hjärnan att användas en del, vilket inte brukar vara min starka sida i alla lägen. Tacka vet jag när jag gick ut ur MatteB-klassrummet efter sista lektionen på gymnasiet, då kände jag mig fri.
Fast detta kan nog inte riktigt jämföras med matematik på gymnasienivå.
Hur som helst verkar det roligt, och jag kommer att han en enorm nytta av det senare!

Den nya kursen började idag, och den förra tog slut igår. Stresshanteringen avslutades med en tenta, som jag helst av allt bara vill glömma. Har inte så höga förväntningar på mig själv angående detta om man säger så.
Kan väl bara säga att läraren inte riktigt gav oss den tenta hon hade sagt att hon skulle göra. Såå mycket som vi i princip aldrig gått igenom, och det som hon sagt att vi skulle plugga på kom inte med. Orättvist om man frågar mig.
Kanske lika bra att släppa det där, då jag ändå inte kan påverka något nu.

Något som LÄTT får mig på bättre tankar är att om 3 dagar bär det av. Skotrarna ska lastas imorgon, och allt ska göras klart. På lördag jobbar jag på Swapmeet och sen är det ääntligen söndag! Tror inte att jag har längtat efter en söndag så mycket tidigare än vad jag gör nu! =)
Pratade med läraren idag också, och det känns skönt att veta att jag inte missar så mycket under min ledighet, jag kan alltså åka iväg med samvete. Bra!

Nu blir det snart Våffel-middag och sedan bakning för hela slanten. Om jag har tur får jag sovsällskap i natt, det är bara att hålla tummarna =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0