16 mil i onödan

Hur kul är det?
Imorse när vi rullar in i Övik får jag ett telefonsamtal och får veta att hela skoldagen är inställd pågrund av att läraren fått magsjuka i bilen på väg ner till Övik. Lyckat.
Mailet hade gått ut 8.00 och vi beger oss ner vid 7.40, så vi hade inte en chans att få reda på det i tid.
I skolan mötte vi en hel del klasskompisar som även dem åkt många mil på morgonen för att sean mötas av samma besked.
Då vi väl ändå var nere i Övik så passade vi på att kolla upp lite små saker, men ändå, det kändes så grymt onödigt att åka 16 mil för ingenting.
Har fått veta nu iallafall att även morgondagens skoldag är inställd, så det var väl lite plåster på såren.

Då jag kom hem gav jag mig ut på en superhärlig promenad i solen men solglasögonen på. Åh vad jag njuter av att våren börjar närma sig!
Efter promenaden väntade lite skolsaker som jag var tvungen att ta tag i, men det dröjde inte länge efter att Sofia erbjutit ett gymbesök så var vi på väg.
Jag tog ut min rosa fara, hon heter Karin, på årets första åk. Ja, det är alltså min cykel.
Underbart skönt att cykla, men dock väldigt jobbigt upp till gymmet. Väl där framme tränade vi tills armarna värkte och unnade oss sedan en skön, men svettig stund i bastun. Me like, me like!

Har just läst klart en av kurs böckerna i Stresshantering och nästa vecka är det dags för tenta. Jag har verkligen tänkt att försöka ägna en stund varje dag fram till tentan, till att plugga lite. Så att allt inte kommer över mig på tisdagkväll, kvällen innan dagen D.
Som tur är behöver jag inte plugga hela denna kväll, på en stund kommer min kära kusin och hennes i princip andra halva Erica hit. =) Det lär nog bli en hel del snack om vår kommande fjällenresa som bär av om mindre än 2 veckor! Ord kan nog inte beskriva hur taggad jag är!
Och dessutom ska Mathias med, då han äntligen fått tag i en skoter, så jag tror att det kan bli kanon!
Hoppas även på att vädret kan vara med oss. Stålande sol och några minusgrader så att allting inte smälter, då är jag och min övriga familj nöjd. Tack! =)

Svammel svammel, men det går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0