Halfway to adult.

Hellou.
Sitter i skrivande stund med ett fat honungsmelon framför. På teven är det barnprogram.
Wie, man behöver kanske inte vara så mogen alla gånger.
Jag började ju faktiskt universitetet igår.

Dagen var lång, fylld av information, en massa nya människor, nya intryck osv.
Vet faktiskt inte vad jag ska säga. Huvudet är helt enkelt överbelastat ;p
Men det kändes bra. Allting är ju nytt i början och det tar en tid innan man kommer in i allt.

I helgen var vi i Piteå. Lördagen regnade bort, coh även början på söndagen.
Till slut fick vi köra och men det tog snabbt slut.
Här har jag tävlat hela sommaren på 3dagarstävlinge, och sen far vi till Piteå - och det slutar som en ½ dagstävling ;)
Tårarna rann när jag insåg att det var min sista tävling med demonen.
Jag visste ju egentligen redan innan jag började att avslutet skulle komma.
Men att jag skulle bli så fäst vid min bil, det trodde jag aldrig.
Nästa sommar är en bit bort, och vad som händer då återstår att se.
Dragracing är iallafall något jag vill fortsätta med. Thats it.
I samband med att sista tävlingen är avslutad tar sommaren slut med en gång. Det känns tragiskt jobbigt. Nästan ett år tills nästa gång. Sommaren är det jag lever för. Det är bara så.

Idag ska jag gå över till Sofia och jobba på ett grupparbete med henne. Det kändes bra att vi kan ta det på hemmaplan och inte måste åka ner till Övik för att sitta vid en dator.
Känns fortfarande så konstigt att börja plugga igen. Jag tror att när jag väl kommer in i det, så kommer tiden gå fort.

Pappa, tack för allting som du ställt upp med i sommar och i vinter.
Du är en guldstjärna som lät mig pröva på allt som har med race att göra.
Under sommaren har vi stött på motstånd, men lika snabbt har vi fixat det igen.
Varje tävling har inneburit en utveckling.
I Skellefteå till exempel lärde vi oss att bilen går snabbare om gasvajern sitter rätt.
I Sundsvall körde jag snabbare om alla cylindrar funkade.
Vi har också lärt oss att det inte är någon bra ide att tvätta bilen samma morgon som race.
Du har trott på mig, och det har värmt i hjärtat.
Jag har alltid gjort mitt bästa och ibland har det inte räckt till. Då har jag tvilat på mig själv och tårarna har runnit. En kram av dig och ett stöttande ord har fick mig snabbt på bättre tankar.
Du är fantastisk, älskade du!
Tack för en underbar sommar. Hela älskade familjen!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej Emelie, hur är det med dig nuförtiden? Brukar kika in här då & då. Ser att du börjat plugga - vad pluggar du för något? Ha det bra, kramar!

2009-09-02 @ 15:18:55
URL: http://molinklave.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0