Time's running away.

Helt sjukt vad tiden går snabbt!
Kan inte förstå att det är en vecka sedan vi besökte älskade Wallbergare i Withfield.
Känns som att det var kanske igår, eller ett par dagar sedan vi sa hejdå på flygplatsen i Bromma.
Och tårarna rann.. som alltid när Emelie Jonsson ska ta avsked.
Tiden går snabbt som sagt, och 4 veckor på dagen fyller jag år. Dock är väl 19 kanske ingen märkvärdig ålder,
men jag har alltid uppskattat födelsedagar. Det säger jag nu, om ett par år kommer jag säkert ångra mitt utlåtande.
Däremot är jag som ett litet barn när jag fyller år. Dagen innan är jag alltid jättepirrig. Och även om jag inte är så jättebrydd när jag ska somna så KAN jag inte sova normalt natten till födelsedagen. På 18 år har jag aldrig sovit när familjen kommer in på morgonen och sjunger. Jag är lite speciell jag. Men jag tycker att det är en mysig känsla.

Helgen har varit fantastisk. Något annat kan jag inte säga.
I fredags blev jag bjuden på middag hos Marielle och lite senare kom Hanna och Marika förbi. Vi tittade på lite Idol och drack vin och cider. Efter det bar det av på Corona där vi dansade som aldrig för. Det var verkligen helt crazy och jag hade såå kul! Verkligen!
Sov hos Marielle och på lördagmorgonen tog vi en långpromenad i höstsolen och bara njöt. Värmen var otrolig och solen gassade. Svårt att tro att det var i början på oktober.
Efter en helmysig förmiddag med Marielle träffade jag upp mamma, Frida och David och gled runt i stan en stund. Sedan tog jag med mig mina syskon hem för att avnjuta en kycklingmiddag. Jag har sagt det förr och säger det igen, jag skulle verkligen kunna leva på kyckling!
Efter middagen åkte jag och David in till stan igen och for till Albin. De satt vid datorn och spelade gamla 90tals dataspel och jag kollade på teve. Körslaget, Ghost osv. Det var en supermysig kväll, som blev lite sen. Men vad kunde vi göra när jag agerade chaufför till mina älskade päron. Efter en hemkörning vid 2.30tiden dök jag rätt ner i sängen när jag väl kom hem.

Dagen idag började med basketmatch. Har tidigare varit på en match tillsammans med Albin, och nu var det hans tur att spela. Tidigare har han sagt att han är rätt duktig och så, och jag har väl mer eller mindre tänkt "skryt lagomt..." Men när jag såg honom spela idag. Det var helt sjukt, verkligen heeelt sjukt. Här snackar vi en kille som är överallt, delaktig i mer eller mindre alla framspel och som verkligen har kontroll. Att jag blev imponerad är en underdrift =) Att han gjorde 32 av 64 poäng säger nog ganska mycket om vem Albin Frank är. Well done!
Jag och David stannade kvar på Iksu efter matchen och väntade på mamma, pappa och Frida. Sedan bar det av på kalas hos morfar men till Rikard som fyllde år, som förövrigt bor i Norge för tillfället. Det var alltså första gången på länge vi träffades, han var sig lik och det var kul att träffa han och hans flickvän Tove igen!
När vi kom in i morfar och Kerstins lägenhet slog det mig att det var länge sedan jag var där. Först började jag tänka att det var innan sommaren, men kom till slut fram till att jag inte har varit där sen innan jag for till Afrika. Det var alltså drygt 9 månader sedan, och det är INTE okej!

Har just avnjutit en otroligt god kasslermiddag med en massa grönsaker. Magen är full och jag är trött. Har planerat in ett bubbelbad ikväll, sen får vi se vad som händer.
Imorgon drar skolan igång igen efter hemtentan. Vi börjar nu med en ny kurs, Statistik. Det blir spännande och jag har ABSOLUT ingen aning om vad jag har att vänta mig. Det blir nog bra.

Tack för i helgen alla som varit delaktiga! Helt fantastik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0