Projektarbete

Finns det något trevligare att spendera 3 dagar med, än att sitta och skriva på sitt projektarbete. Frågan är ju.
Känns som jag skriver och skriver, men inte kommer någonstans.
Jag ska för den som inte vet göra en matbok för unga, exempelvis nyutflyttade osv.
Jag är jättenöjd med mitt val av arbete, för matlagning är jag intresserad av.
Innan jag for till Afrika gjorde jag bort alla recepten också, så nu är det egentligen bara skrivningsdelen kvar.
Efter många timmar har jag nu fått alla recept över till datorn, och det känns bra!
Nu kan jag klippa och klistra bäst jag vill, söka nya ideer osv.
Frågan är bara hur jag ska lägga upp layouten, och vad boken ska heta?!
Satt och funderade på "Mat för unga", men jag vet inte. Känns inte så spännande faktiskt.
Den frågan tåls att tänkas på, men jag skulle verkligen behöva bli lite klar snart.
Känns som tiden bara rinner iväg.
Det löser sig säkert.

Idag har jag och Robert jobbat på hans praktikplats. Dem behövde vikarier eftersom att dem hade personalmöte i eftermiddag. Robert var ju ett givet val eftersom att han i princip jobbar där, grattis till han.
Men sen frågade dem om jag också kunde komma och hjälpa till, och det ville jag så gärna.
Måste erkänna att det kändes lite konstigt att prata svenska med barnen och att verkligen kommunicera med dem.
Men det var skönt, dock började jag sakna mina små i Afrika lite... But all good things come to an end.
Och om jag ska välja mellan att vara hemma hos familj och vänner, eller att vara i Afrika och praktisera, så väljer jag nog det förstnämnda. Men Afrika är verkligen något jag kommer att bära med mig forever, men det är skönt att bara få vara en stund. Slippa tänka på utetider, hålla hårt i väskan och känna att något saknas. Nu har jag mina närmaste, och jag mår bra.

Imorgon bär det av mot Åsele. Det känns jätte mysigt. Det är något speciellt med att vara i inlandet så där. Snön blir på riktigt och man kommer bort från stadslivet en stund. Omväxling förnöjer, och jag ska försöka njuta så gott jag kan!
På söndag ska vi åka hundspann, och det ser jag verkligen framemot. Väldigt annorlunda, och jättemysigt!

Nu väntar sängen.
Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0