Män som hatar kvinnor

Hallå i kylan.
Åh så gott jag har sovit i natt, i min underbara säng och under mitt varma täcke.
Jag vet att jag saknade det medan jag var borta, och i natt fick jag verkligen tid att känna hur skönt det var!
Såg lite på tv imorse med mamma och kände bara lugnet.
Det är så skönt att få vakna upp och kliva utanför dörren och veta att man är hemma. Och mammas famn är nära.

Vid 12 tiden körde jag iväg till Hössjö för att träffa Marie. Det var så mysigt att få träffa henne igen. Vi har mycket att ta igen!
Sedan åkte jag, mamma, frida, david och oskar in till stan och barnen gick på bio.
Jag och mamma åkte iväg till Marielle och träffade henne och mormor. Vi satt ner en stund och ventilerade lite, och dom fick en kort uppdatering om min månad. Det finns såå mycket att prata om. Men samtidigt är det så svårt att förklara, man måste ha varit med om det för att verkligen förstå.

Sedan for jag och Marielle och drack Cafe Latte på Barista och jag åt även en jättegod macka. Vi pratade en hel del, och det var skönt att bara sitta och diskutera livets alla gåtor. Lovely M, vad hade jag gjort utan dig?
Efter fikat var det dags för oss att traska iväg till bion. Vi har läst/lyssnat på boken "Män som hatar kvinnor" och såg verkligen fram emot att få se den i en filmad version. Det måste ha varit otroligt svårt att få ner en så lång och detaljerad film till "endast" 2,5 timmes film. Men skådelspelarna gjorde ett jätte bra jobb och i alla fall jag blev positivt överraskad över hur bra dom hade gjort filmen. Dock kan jag inte uttala mig om slutet. För det har vi ännu inte sett...
Mitt i upplösningen, när allt ska få en förklaring och det är som mest spännande så tänds hela lokalen upp och larmet börjar gå. Vi måste evakuera lokalen, och står sedan och väntar 20min på att få en förklaring om varför brandlarmet gått. Men en riktig förklaring får vi inte, men efter en stund får vi veta att vi måste hämta ut ersättningsbiljetter i kassan och komma tillbaka en annan dag. Det var ju roligt....
Jahapp, bara att sätta sig där i biosalongen igen och gå igenom alla jobbiga scener. Inte precis vad vi förväntat oss, men what to do? Snörpligt är nog bara förnamnet.

Imorgon väntar iallafall träning på Iksu med mamma, mormor och Marielle. Det känns jätte roligt! Jag vill verkligen fortsätta med träningen, efter en hel månads träning i Afrika. Thanks for the inspiration, Mallan-Brallan! :)

Måste säga att det är svårt att vänja sig med kylan och snön. Men jag antar att det här är Sverige, och att det har sin charm. Bara att gilla läget. Jag har ju min familj och mina nära och kära. Det tycker vi om!

Puss. E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0