Cinema in Africat

Hejhej!

Idag var vi på en gymnasieskola här i Afrika. Dock minns jag inte vad den hette, men vi blev förvånade iallfall när vi kom dit. Vi hade förväntat oss en skolbyggnad under lite sämre förhållanden än Sveriges,men med korridorer, skåp och skolsalar. Men nejnej. Skolan låg i ett lite mindre slumområde och bestod av plåttak och plåtväggar.
Svenska skolan har ett samarbete med den skolan, så vi var inte helt främmande för dem. När vi kom in i klassrummet började dom ropa efter oss och ville att vi skulle sitta bredvid just dem. Det var roligt att se faktiskt. Jag fick vara med på en religionslektion och två engelska lektioner.
Denna skola grundades i slumområdet för ett par år sedan av ett par lärare. Dom började sin undervisning under ett träd, och sedan fick de in pengar att för att köpa plåt. Ja, det var en upplevelse att se faktiskt. Och även denna dag var otroligt nyttig. Man jämförde bara med Dragonskolan, och inser vilka otroliga förutsättningar det finns, länder emellan...

När vi kom hem så lade vi oss i solen en stund, och jag lyssnade på min ljudbok. Jag är alldelens i slutet nu, och jag längtar verkligen tills jag kommer hem och får se filmen. Det blir awsome! :)

Ikväll till middag fick vi pannkaka, inte helt fel kan jag lova. Dom var dock lite torra, men det gick bra.
Nu ska vi snart iväg på Junction och vi ska se på bio. Vi vill även lägga till den erfarenheten i vår väska; att vi har varit på bio i Afrika. Vad vi ska se är fortfarande oklart, men det ska bli jätte roligt faktiskt!

Hoppas ni tog hand om Lina under hennes besök i Umeå, jag hade så gärna velat träffa henne. Men om ett par månader så.... :)

Take care, me love you!
Pussar

Kommentarer
Postat av: Linää

dom tog hand om mej där uppe heh :D men det var lite tomt utan dej! :/ men det är bara 2,5 månader kvar tills första tävlingen! :D Längtar! <3

hare br dom sista dagarna nu! :)

2009-02-25 @ 10:24:28
URL: http://linnnaaa.blogg.se/
Postat av: Frida

ja måste bara få säga de, vi ska typ till lindesberg :) någon har säkert sagt de, men nu vart ja jätte glad :)

vi va jätte snäll med lina, de lovar jag dej! :)<3

2009-02-27 @ 20:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0