Sista rycket.

Sitter  i skolan nu,
börjar egentligen inte förens 9.45 men tänkte vara duktig och försöka göra klart mitt projektarbete.
Om allting går som jag vill att det ska gå, så ska jag snart söka mig till ett rum där dom kan skriva ut min bok i färg.
Och sedan ska jag försöka gå och få det inplastat.
Åh, vad jag önskar att den här dagen baravar över, eller skoldagen åtminstone.
Vill bara hem och njuta av ledighet.
Men då slår det mig att denna helg inte alls består av någon ledighet. Jag ska jobba på Nolia Barn.
En barnmässa där jag och en kompis ska stå på scen och presentera alla aktiviteter. Inte alls taggat,
förstår inte varför jag tog på mig det.
Jobbar mellan 9-17 både lördag och söndag, och får en biobiljett per dag. Det är inte okej.
Helgen hade kunnat spenderats på något mycket bättre. Varför inte till exempel att skriva klart min projektrapport,
eller psykosocialt arbete. Nej, vad tänkte du med Emelie?

Livet har sina toppar och dalar, och ibland går det snabbt där emellan. Det är viktigt att försöka spendera mycket tid med folk som gör en gott. Ett tappert försök att hålla dumma tankar och funderingar borta. Igårkväll var en sån kväll. Människor fick mig att le, och jag inser att jag gör rätt. Men det är tufft.

Resten då, ja, det återstår att se. Man ska aldrig vara säker, för det blir aldrig som man tänkt sig.
Enjoy your life, Em.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej vännen.. Du gör det såå bra! Jag vill verkligen att du ska veta hur duktig du är. Lycka till nu i helgen och försök ha två roliga dagar, trots att de innebär jobb. PUSS

2009-04-25 @ 10:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0