Eufem,

Hej jag Robert, du emelie! / Robert

Sitter ännu en gång i skolan,
eller ja, det är väl precis som vanligt.
Ska skriva ett arbete med Victory om Eufemismer.
Mycket intressant, eller?
Det handlar typ om att man byter ut benämningen för olika ord.
Städerska heter nuförtiden Hygientekniker, inte dåligt va?
man försköna helt enkelt orden.

Ärligt talat så har vi inte börjat skriva än.
Vi är typ klar med arbetet så vi tar det ganska chill.
Vickan ska väl mest bara fixa lite smådetaljer, sen är vi klar.

Vad har hänt sen sist då?
Måste säga att tisdagen var en otroligt bra dag.

Det började med att pappa ringde och sa att han hade fixat en bil åt mig.
Jag har pratat under sommaren att jag skulle vilja låna Mats Perssons bil.
Hans dotter Angelica har kört den nu i sommar, men hon väntar barn,
så då tänkte jag att jag skulle kunna låna den till nästa sommar.
Sen kom vi på att barnet kommer i januari och att hon hinner börja köra till sommaren ändå.
Men nu i tisdags fick pappa veta att mats köpt en ny bil till Angelica och hennes låtsas bror, Joakim.
Därför kommer Dodge Demonen stå ledig och min älskade pappa har frågat om jag får köra den.
Så nu blir det så, uuunderbart.
Jag vet att jag är dålig på att förklara, men lycklig blev jag iallafall!
Så nu behöver vi inte bygga bil i vinter, utan riktar in oss på att bara bygga om bussen, sen får vi se om vi köper nya bilar till Frida och David, beroende på om deras nuvarande blir sålda.

Sen hade jag ju övningskörningen på körskolan på morgonen, plus att jag fick köra lite med mamma hemma också, så det kändes super bra.
Det bästa ändå på dagen var nog att jag och mamma tog oss för att rensa ut förrådet.
Tre stora lass skickade vi till Blåhuset i Bäcken. Det är som ett förråd som vi har där.
Så nu är förrådet i vårat hus nästan utstädat, bara stora grejer kvar som vi kanske ska ta ikväll eller i helgen.
Vad som händer med rummet sen får vi se, men mamma är sugen på att göra om det till deras sovrum.
Skulle vara mysigt tycker jag!

Ikväll blir det kalas på Trollstigen.
Det var nästan en månad sen Ines fyllde år, men då var dom i Turkiet.
Så nu blir det kalas ikväll istället.
Träffa mina små mysungar!
Och Annas bebismage :)

Sen i helgen blir det en helhelg med min älskade.
Vi kanske ska gå ut och äta imorgonkväll och sedan bio.
Men vi får se, det skulle vara mysigt iallafall.
Sen på lördag ska vi på skogscrousing med familjen.
Ska åka runt i mammas mustang och svara på frågor.
Även då ska Robert med, han är ganska allmänbildad, så det blir super! :)

Nu ska jag försöka engagera mig i arbetet.
Förhoppningsvis sovmorgon imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Victory

Victroy, hur fan stavar du kvinna?! ^^

2008-09-12 @ 22:51:22
URL: http://scoregoal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0