Bara för en sväng.

Jahapp,
då var man hemma igen.
1,5 dag mellan resorna.
Det är som jag säger till Linus,
livet vi lever är helt sjukt,
men åh va jag tycker om det!

Att bara få umgås med bra människor,
att få hålla på med något man tycker om,
och att bara få vara den man är.
Det är då jag trivs som allra bäst.

I helgen tog TeamJonsson sig an Skellefteå tävlingen.
Den började redan på fredageftermiddag,
så en del körning har det väl blivit.
Dock ville inte regnet riktigt vara på vår sida under lördagen,
och två relativt stora saneringar både lördag och söndag gjorde att det inte blev så bra.
Söndagens sanering var helt sjuk!
Killen kör liksom knappt halva banan,
sen smäller bilen och går upp i rök.
Vad gör han?
Jo, han fortsätter, i samma fart, samma rök hela banan ut.
En normal chaufför hade stannat och kört in till sidan av vägen,
men istället fick vi sitta i drygt en timme och vänta på en sanerning av oljeläckage på 300 meter.
Kul.

Frida och Davids körningar var inte dom bästa första rundan,
och det fick dom höra vill jag lova.
Jag valde att gå till Wallbergsbuss under den tiden.
sedan resten av helgen har dom kört ganska bra,
ingen av dom fick till någon riktig kanon reaktionstid,
men Frida satte personbästa för säsongen och David tog sig vidare två gånger idag under eliminerningen.
Så det var kul.
Han slog dessutom ut kvalettan, jag vill lova att han var nöjd.
Det var hans syster också!
Jessica gick och vann hela skiten, så grattis till henne!
      
Jessica VS David.                                                                                                                  Vår allas vinnare! :)


Mer i helgen då?
Jo, som sagt, jag har umgåtts med en massa folk som jag tycker så mycket om.
Kan säga att det är lätt hänt att man sitter vid Wallbergsbuss nu förtiden.
Finns nog ingen familj som jag känner mig så hemma i,
förutom min egen då.
Lis, Leif, Linus och Lina, you´re like angels :)
Även Krallfamiljen och Lurre bidrog till en hel del skratt och glädje.
Linus bil la av på lördagen, som vanligt ungefär.
Tycker så synd om honom,
hade jag haft pengar hade jag köpt en ny,
bara för att jag vet hur duktig han är!
Lina breakade i första mot helgens tvåa,
så det var tråkigt.
Men det är sånt som händer och nu taggar vi Mantorp, Rättvik, Norge..
och vem vet, kanske Lindesberg? ;)
Jag och Linus har ett vad, men det är bara vi som vet.
Dock har vi inte bestämt några "den som vinner får.."
men vi kommer nog fram till något. Jag vet redan nu att jag har rätt,
så jag ska hitta på något bra.

Känner att jag lika gärna kunde komma där nerifrån.
Dialekten sätter sig, lik som ord.
Köpit, strumpa, osv.
Men jag älskar det! Så är det bara!

Emelie har fallit in i sommarsjukan.
Dragracing är allt som existerar och jag skulle kunna leva så här!
Underbart,
men fy va konstigt det känns att komma hem.
Men som sagt, är bara hemma och laddar batterierna, tvättar lite kläder och så,
sen drar vi igen.
Och jag hoppas kommande vecka blir minst lika rolig som denna helg har varit.
Däremot känner man nu när man kommer hem hur tomt det är utan Robert.
2 veckor sen vi träffades och flera veckor kvar.
Distansförhållande är inte lätt, jag har sagt det förr, men det kan inte nämnas nog många gånger.
Fy säger jag bara!

Ska sova nu,
tack för en underbar helg folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0