250kg kärlek

Nämnde det igår,
men jag måste bara få säga att våren är en helt underbar årstid.
Människorna tinar fram i samma takt som snön.
Solen skiner, och det är varmt.
Helt underbart!

Dagen började med sovmorgon.
Riktigt härligt!
Har dock sovit väldigt dåligt inatt,
trots att världens bästa låg bredvid.
Halsontet blir bara värre och värre,
det passar sig inte att bli sjuk nu alltså.
Måste spara på mina sjukdagar under praktiken,
lika bra att hålla sig frisk hela tiden istället.
Iaf så blev det en lugn och väldigt mysig morgon på Tuvgränd.
Sen gick vi på skolan, och min sista mattelektion väntade.
Måste säga att det känns riktigt skönt att inte behöva hålla på med det där nå mer nu.
Dagen totalförstörs då man kommer på att en mattelektion finns med på schemat.
Och det är inte lärarens fel, eller att jag är trögfattad, det är inte kul med Matematik B bara...
Har nationella proven kvar om 2 veckor,
sen är det aldrig mer.
Eller inte inom de närmsta åren iaf.
Efter matten funderade jag på att gå och äta med de andra,
men iochmed att jag hade haft sovmorgon så blev det en sen frukost,
plus att det var fisk till lunch som jag inte alls var särskilt taggad på,
så då bestämde jag mig för att äta ett äpple jag hade med mig och sedan ta en promenad.
Och så blev det. 45min promenad runt stan i den varma vårsolen,
helt sjukt underbart, lite för mycket kläder tog ner stämningen faktiskt,
men annars var det bra.
Kände mig hurtig, och mammas ord ekade i huvudet genom hela promenaden.
Det känns ganska bra faktiskt.
Efter det så lyssnade vi på 3:ornas projektredovisningar,
och vissas var ju mer intressant än andras,
men överlag var alla jätte duktiga :)
Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra som projekt.
Funderade först på att spela in en skiva eller ha en show med barn.
Men skivan känns det som jag kan fixa ändå, och showen känns för mycket arbete för att bara vara en person.
åh, det här kommer bli spännande vill jag lova.
Efter 1,5 timmes redovisning så gick vi på möte på Nolia.
Det blev en hel del förberedning inför helgen då jag ska jobba på Nolia Barn.
Ska ta hand om lekytan för 0-3åringarna, typ Lego, målning, rutshkana och så vidare.
Det ska bli kul faktiskt, trots att sovmornarna för den här helgen är som bortblåsta ;p

Det var väl ungefär min dag,
ganska slapp faktiskt.
Följde Roberts praktikplats också,
han kommer säkert få det jätte bra där.

Känslomässigt då,
jotack, det känns okej.
Massa promenader idag,
och en till väntar ikväll med Marie.
Maten har varit bra, om jag får säga mitt.
Dock lite ingebra till middag,
och det är väl det som ska kompenseras iochmed promenaden om en stund.
Jag vill, jag vill, jag vill!

Peppningen inför det här höjs så otroligt då responsen börjar komma.
Frida och Mamma, tack!
Lång väg kvar, men jag har börjat min vandring.
Ärligt talat så känns det lite som förra våren, faktiskt.
Men jag ska öppna ögonen, så jag inte får en chock sen.
Det här ska bestå.
Jag har bestämt mig!

Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0