28 Augusti

image8

Life goes on?

Nu var det ett tag sen, ett bra tag sen dessutom!
Mkt har hänt sen sist vill jag lova..
Malmödrömmen är spolerad, gone och helt okontaktbar,
känns verkligen jätte jobbigt,
hade sett fram emot att träffa människorna som gör mig gott,
ville bara bort här ifrån ett tag...
Men så blev det inte,
och vem ska jag tacka det för?
Jo, han där uppe!,
Finner inte ord för Sveriges väder denna sommar!
   Allt var bestämmt, vi skulle till Piteå,
Sofia skulle med, Frida skulle köra sin bästa tävling ever,
och allt stod på spel. Hon hade det i handen, det enda som fattades var de sista poängen.
Dom skulle hon få i helgen, motståndare var beredd att offra sig för att vi skulle få ta oss ner.
Men vad händer, jo, DET REGNAR!
Hela fucking helgen regnar bort och det blir en kvalrunda på lördagkväll,
en enda, det var allt! 17.20 på kvällen ;o
Så många tårar som har runnit, jag kan verkligen inte räkna tillfällerna längre!
Ville så gärna, men allt sket sig rent ut sagt!
Men det som har hänt, har hänt, och jag får väl försöka gå vidare.
Ska nog ner i oktober, Lina var på, så helt hjälplös är jag ju inte.
Tänker på sommaren som har varit hela tiden,
så himla bra den har varit!
Visst, vännerna här hemma, förlåt, tiden har inte alltid räckt till.
Men jag ångrar ändå ingenting som har hänt, alla älsklingsmänniskor som jag mött,
ni är underbara!
Men den är över nu, det där braiga slutet kan jag glömma... Sommaren fick avslutas med en bortregnad tävlingshelg i Piteå...
Men Sofia var med, så lite positiv var den allt!
Riktigt mysig kväll på lördagen, vissa fick väl i sig lite för mkt kanske, men för övrigt var den väldigt lyckad.
Kvällen alltså... vädret sög , men människorna, lovely!
När det regnade som mest blev det att mest sitta i bussen, och vad gjorde Emelie då?
Jo, läxa (!) , efter tre dagar hade jag fått två läxor! ,
Helt sjukt! Vill bara gråta över allting just nu! Och läsåret har bara börjat,
jag kommer helt seriöst gå under!, med detta schema kan man inte annat än avlida!, promise!
Idag var ändå ett undantag.. slutade 12 för massa lektioner utgick och shit, 
så då blev det ultrabussen till Umedalen och världens bästa Johanna!
Huset... omg! Skulle kunna bosätta mig där för resten av livet, helt ärligt!
Nu är hon på väg till Göteborg och jag saknar henne redan, tihi,
Sen.. när hon kommer blir det att styra upp fest, massa snyggingar, och vi taggar!

Det snurrar en massa i mitt huvud, hela tiden..
Blir helt galen!
Men Sara kommer i helgen, då ska hon få hjälpa mig med att reda ut allt!
Hundra år sen vi sågs sist, helt ärligt!

Nu väntar sängen, och sedan en låååång skoldag, 
jag taggar! , NOT!

Over and out. 
Emelie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0