23 Augusti

1

Underbara dag!

När jag vaknade imorse trodde jag aldrig att denna dag skulle sluta så här lyckligt! 
   Vi sitter på svenska lektionen och min mobil ringer,
Emma trycker igång samtalet så jag tänkte att det var väl lika bra att skynda sig ut och svara.
Det var min älskade mor som ringde och säger att hon har en stor nyhet att berätta...
MAJA HAR KOMMIT HEM!
Tårarna sprutade och jag tror inte att jag har varit så glad i hela mitt liv!
Min älskade kisse hade kommit tillbaka!
Jag hade gett upp hoppet för länge sen, hon brukar inte vara den här som är borta länge,
och helst nu, det hade lixom gått en månad!, sen kommer hon bara hem så där! Underbart! Jag är lyyyyycklig! Familjen är fulländad ^^
Men snuttan bara sover och sover, ibland går hon upp för att äta,
men är lika snabbt tillbaka i soffan igen,
eller ah, snabbt gåre väl inte, hon är seg!
Stackarn! Helt slutkörd!
Mager är hon också, och tovig! Lilla älskade hjärtat!
men just nu är jag bara så glad att hon är hemma igen!
Trodde aldrig att jag skulle få se hennes underbart söta ansikte igen!
Och jag som inte ens hann säga hejdå, för en månad sen, innan vi skulle till Mantorp!
Grät på skolan, grät när jag kom hem och kramade om henne, började tillochmed gråta när David kom hem och fick träffa henne. Hans ögon när mamma sa att han skulle komma in och se vem som hade kommit hem, han blev alldelens tårögd och har velat mysa med henne hela kvällen.
Men hon bara sover!
äääälsklingsmisse!
Kommer nog aldrig glömma den här dagen, Torsdagen den 23 Augusti, dagen då min älskling kom hem!

Förövrigt har väl den här dagen inte varit så speciell,
hade sovmorgon imorse till 10.40, väldigt skönt, har samma tid imorgon!
Träffade Johanna idag också!
Vill ju lova att hon inte bara var lite neger ;o
så underbart att få krama om igen!
Har verkligen saknat dig, nu ska allt bli normalt igen! 
Denna vår och sommar har varit tung utan dig!
 
Men dagen flöt på som vanligt, nya lärarna och ämnena verkar ändå helt okej,
men jag känner redan nu att detta år kommer bli tufft, helt sjukt!
Typ skoltrött redan! Men man får härda, alla går väl igenom samma sak..
Eller, ah, vissa har det väl bättre än andra!
Får rädda mig med att sista perioden i vår ser bra ut,
plus att då är det 6 veckors praktik med småbarna, myys (:
Det är det som är så bra med Barn&Fritid, massa praktik, me like!

Taggar Piteå med Sofia nu (:
Känns riktigt dumt emot Maja,
nu har hon äntligen kommit hem, sen så far vi typ direkt, igeen...
Men Marielle kommer hit på lördag och håller henne sällskap,
sen kan hon nog tycka om att vara själv ett tag.. 
Inte en massa liv och rörelse eller tvapparater som stör henne...
Iaf, så imorgon far vi!
Känns riktigt kul, men jobbigt att det här kan bli den sista tävlingen för iår,
men NEJ, vi ska till malmö!, jag vill!
Håller tummarna för Frida nu, och hoppas på att Andreas inte kommer! ,
guldläge!

Saknar söderborna! , spricker snart!
Vill till Malmö, och vill till Medåker i Oktober.. har dock inte pratat om det med Lina än,
men hoppas på att det går att genomföra,
vore loooovely (:

Nae, ska gå och mysa lite med den småttdöde katten nu, snart är hon nog på fötter igen!
sen blir det väl att återgå till packningen.
 
Over and out.
Emelie
( ,med Maja vid sin sida! )


2
Nothing can tear us apart! , ever again!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0