Plommonkalas.

Inledde helgen passande med lite sen jetlag. Trodde att jag skulle klara mig, eftersom slutet på veckan hade gått så bra. Men så fort kroppen uppfattade lugn och vila så blev jag som klubbad. Både fredagkväll och lördagkväll har jag knappt hunnit passera middagstid och sedan har jag legat däckad i soffan. Inte alls kul, men förhoppningsvis börjar det vända nu. Men då.... slår förkylningen till ordentligt istället. Knaprar halstabletter, bäljar te och försöker verkligen komma tillbaka på banan för att kunna jobba imorgon. Känns så dumt om jag skulle måsta vara hemma på grund av sjukdom, då jag har varit ledig så mycket den här månaden. Dessutom hade inte lite pengar på kontot suttit fel heller, så att vara hemma finns nog inte med på kartan.
 
Imorse slog jag upp mina blå kl 8, och sedan dess har jag gått an som en tok; renbäddat, bakat, fixat tårta, pantat burkar och handlat på ica, fixat inför kalas och Mathias hjälpte mig med att dammsuga och blöttorka. Ingen rast och ingen ro - och klockan 14 stod gästerna innanför dörren för ett mysigt kalas här på Plommon. Var så mysigt att få träffa alla igen! Johanna och André var dock saknade, så dem ska jag ta och bjuda hem senare! :)
 
Middagen är nu intagen och från och med nu kommer jag att befinna mig i soffan tills sängen kallar. Ska jag bli frisk, så behöver jag vila. Så är det bara.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack underbaraste Emelie för ett jätte mysigt kalas. Kramar i massor

2012-11-20 @ 07:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0