Torsdag.

Middagen är intagen och myskläderna har åkt på.
Det måste vara det skönaste, när man kommer hem efter jobbet och har gjort klart allt för kvällen. Då åker myskläderna på, och man kurar upp sig härligt i soffan med tända ljus och oftast en kopp te.
Det är charmen med det här mörka vinterhalvåret.
Imorgon är det äntligen fredag, för en gångs skull känns faktiskt veckan som att den har gått långsamt. Så helgen är grymt efterlängtad! Veckan har spenderats på Tomtebo, på en förskola där. Jag har fått flytta emellan avdelningarna så jag har hunnit träffa en hel del barn. Förskolan är stor, så bortfallet på personalen är för tillfället ganska hög. Så jag får hoppa in där jag behövs allra bäst. Men jag trivs! Så härligt att vakna upp varje dag och veta att jag har ett jobb och drar in pengar! Hur nästa vecka ser ut är fortfarande lite oklart, jag har en dag uppbokad där, men jag kan mycket väl tänka mig att det blir fler dagar. Inte alls mig emot, men annars behövs det med all säkerhet vikarier på andra ställen! :) Som sagt, vill man jobba, får man jobba! :)
Däremot har det inte alls varit särskilt bra för hälsan att jobba, och framför allt kanske inte med små barn där förkylningar och andra virus sprids lätt. Jag har varit riktigt förkyld till och från under veckan, samt även haft slängar av feber och halsont. Nu är jag helt klart på bättringsvägen, men jag tror att helg är precis vad som behövs. En återhämtningsperiod! Sen ska jag komma igång med träningen igen, blir galen av att inte få hålla igång. Det har varit såå härligt under de senaste veckorna att veta att man kan ha gott samvete både mot kropp och själ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0