Kakel.

Det känns så skönt när saker går i medvind!
Ibland händer det oftare än andra, och imorse var ett sånt tillfälle.
Kaklet i köket har sett ut som något man glömt kvar sen 60-70-talet, och har inte varit någon större hit. Orange-brunt säger väl en hel del.
Så därför hade vi bestämt oss för att sätta kakeldekorer över alltihop för att få det lite modernare. Så vitt grund med svarta sporadiska plattor. Skulle bli hel fint! :)
Igårkväll skulle jag bara torka av en del av plattorna, och kände att ett par av dem satt löst och att fogarna hade spruckit rätt rejält. Vi bestämde då att jag skulle ringa till hyresvärden nu på morgonen för att fråga hur det blir med allt. Om dom kommer hit och fixar, om vi måste sätta dekorer iallafall, eller om dom rent av kan tänka sig att byta ut hela kaklet, och förhoppningsvis till en neutaralare färg då! ;)
Så jag ringde nu på morgonen och förklarade, han förstod precis vilka plattor jag menade (detta var tydligen vanligt förekommande att vissa av dem släppte). Det var inga konstigheter utan dom skulle komma förbi någon dag framöver och sätta fast dem igen. Just innan vi skulle lägga på, så frågade han om jag var hemma just nu, och det var jag ju. Han var då i närheten, så han kunde komma förbi och tvärkika.
Efter att ha sett vad jag menade så berättade han igen att det var vanlig att vissa inte satt lika bra som andra och att dom skulle komma hit och sätta fast dem här framöver. Kaklet var inget som byttes ut om det inte var sprickor i det, och våra såg ju ändå bra ut, sa han. Men hans blick sa något helt annat, man såg så tydligt att han förstår varför vi inte vill ha kvar dom, det ser inte klokt ut!
I och för sig så har vi en spricka i en av plattorna, så jag visade han den. Jag själv tycker väl inte att den är så märkvärdig, men när han såg den sa han snabbt att vi byter ut hela kaklet, det blir helvitt och nya plattor!
Så då var det bestämt, vi behöver inte sätta dekorer i hela köket, vi får helt nytt kakel och det känns så fruktansvärt skönt!
Ointressant inlägg kan många tycka, men om ni bara visste vad jag är less på det där kaklet, och att dessutom få helt nytt känns underbart! 
Så nu ska jag fortsätta min dag med samma medvind! Jag ska strax bege mig till affären, sedan söka jobb, städa lite och i eftermiddag får jag mysbesök av mamma, Frida, Johanna, Hugo och Maria! :) Efter det ska jag och Frida åka på gymet och köpa gymkort, ska bli gryyyymt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0