Hjärnspöken och OS-silver

Följde med Mathias till Åkullsjön igen, då jag inte alls var sugen på att bo ensam i lägenheten hela veckan. Är inte så duktig på det där med att vara själv, dock ska jag hem på onsdag, så då ska jag få öva ett par dagar iallafall. Hittills har jag sovit själv i lägenheten en natt sen vi flyttade in i oktober... Men med lite mer träning så kanske jag övervinner min "rädsla". Eller rädd är jag väl inte, men jag blir så sjukt understimulerad av att vara ensam för länge, och det är väl kanske då jag kan börja inbilla mig saker, hjärnspöken som bara är i vägen när man egentligen inte har något att oroa sig över.

Så här är jag nu, har planerat för bra väder så det ska hinna bli ett par långpromenader och förhoppningsvis sol och bad!

Sverige spelade just OS-final i handboll mot Frankrike. Tyvärr blev det förlust med 22-21, men jag tycker att de blå-gula grabbarna var sjukt duktiga! Det är en vinst bara av att komma till OS-final för ett lag som var totalt borträknade från början, som dessutom har en av sina bästa spelare skadad. Så dem som inte såg matchen kan hålla igen med kommentarerna, Sveriges herrhandbollslag gjorde sitt yttersta idag, mot ett lag som var snäppet vassare, men det visste vi ju redan från start att det skulle bli en kämparmatch. Och Frankrike fick ingen walk in the park skulle jag påstå, det var ren match i 60min.
Så så var det med det.

Sverige är alltså ett OS-silver rikare, det tycker jag är en prestation! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0