Bra dag!

Dagen idag har varit jättebra,
och det känns fantastikt skönt!!
Har haft gott om energi hela dagen och det känns som att det har gått min väg!
Sånt gillas skarpt!

Dagen började dock med en väldigt trött Emelie, somnade direkt när jag la på luren med Mathias igårkväll och sov konstant tills imorse då mamma kom in och väckte mig. Kändes som om natten hade gått jättesnabbt eftersom jag inte hade vaknat någon gång på morgonen och insett att jag verkligen fick sova. Kändes som jag blev snuvad på den känslan, bekräftelse på att man faktiskt sover ;)

Sen var det bara att åka till skolan och se glad ut. Vägen var lite hal, men vi tog oss ner. Thanks =)
På schemat stod Akut omhändertagande av idrottskador. En intressant del av programmet kände jag redan innan vi hade satt igång.
Det visade sig att det var en bra föreläsare, som jobbat som läkare för bland annat Björklöven. Han hade bra tempo, bra material och man kände verkligen att han kunde sitt ämne. Det smittade av sig rejält!
Efter teorin var det dags för praktiskt övande då vi skulle lägga förband på varandra. Gick kanon, och det var faktiskt riktigt roligt!
En skoldag som egentligen skulle hålla på 9-13 blev till 9-11. Riktigt skönt att åka hem efter skolan med ett glatt humör och mycket energi kvar!

När jag kom hem gick mamma an här hemma med att städa och rensa hyllor, skåp osv. Det blir skillnad på en gång, och det blir riktigt bra. Inte lika mycket "krims-krams" som annars har stora tendenser att hamna lite varstans i detta hem =)
Städningen smittade av sig så jag började ta mig an min garderob som jag håller på få till bättre. Nu ryms det mer kläder och bättre översikt. Kanske får man mer inspiration när man står där i dörren och söker något användbart!
I eftermiddag hann vi även åka och hämta resväskorna inför resan som bär av om 9 dagar, så nu känns det verkligen att det börjar närma sig!! Helt sjukt!
Inför resan satt jag dessutom i eftermiddag och kollade över mitt kommande schema över kursen som börjar medan jag är borta. Jag har redan fått läsanvisningar av läraren vad jag ska läsa över för att inte hamna efter, men ville ändå kolla hur de andras dagar ser ut medan jag är borta. Av de 16 dagar som jag är borta, visar det sig att jag missar 3(!) skoldagar! Det känns grymt bra, och dessutom står det på schemat att dom bara ska gå igenom just det jag ska läsa mig till också. Så det blev en lättnad. Förhoppningsvis kan jag njuta ordentligt på resan, vilket jag hur som helst hade tänkt!
I schemat visade det sig också att jag endast ska ner till Övik 14 gånger till på resten av året. Det är inte mycket! Jag vet att det kommer att innebära mycket eget ansvar och pluggande på egen hand. Men det känns skönt att ändå kunna räkna resedagarna =)

Ikväll har jag varit duktig och suttit och pluggat. Skrivkramp i handen är ju ett tecken på att jag ändå kan vara nöjd med mig själv efter kvällen. Har inte så många tillfällen att plugga på inför tentan på tisdag:
- Upptagen hela morgondagen med skola och luciamöte
- Plugga onsdag
- Upptagen hela torsdagen med skola
- Plugga fredag + lördag,
- Mys med älskling söndag,
- 20!!!!!!! på måndag
- ...och sedan tenta på tisdag.
Sen bär det av på onsdag, ni ser, inte länge kvar!!

Kommentarer
Postat av: johanna!

nääääär får vi komma på kalaaaas? :)) lillen vill göra byn osäker ;)

2010-10-26 @ 01:02:20
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0