Undebara helg

Nu är jag hemma i Hörnefors igen efter en underbar helg i Åkullsjön med min underbara älskade!
Den här helgen tog nog världsrekord i mysighet, så mycket tycker jag om den!
Började med att jag kom till Mathias sent på torsdagkväll, var egentligen planerat att vi skulle ta ett nattbad då, med det var mörkt och kallt ute så båda bangade.

På fredagen åkte vi upp till hans bror en sväng och myste på med flickorna, sen lagade vi för första gången mat tillsammans. Kebab fick det bli och jag ,åste säga att vi var riktigt duktiga ;) Sen på kvällen åkte vi till Nicke och Linnea och tillsammans åkte vi till Linneas pappa som har en sjö nedanför sitt hus. En sjö fullt med massa fiskar. Jag metade, och varje gång jag satte ner spöet så rykte det och flötet guppade på. Fick säkert 30 fiskar, och det var hur mysigt som helst! Synd bara att värmen inte riktigt var på vår sida. Efter det åkte vi hem och värmde oss och satte på en film, Pistvakt. Trötta och nöjda åkte vi hem från Bygndsiljum och redo inför morgondagens utflykt.
Då bar det nämligen av till Pite Havsbad där Nickes föräldrar och lillebror hade hyrt stuga över helgen. Dom ville att vi skulle komma upp och bada med dom, och vi var inte sen på att säga nej. Så 9.00 bar det av mot Piteå och under dagen badade vi, hyrde trampcykel, åt glass och spenderade pengar på tivolit som var där. Fick världens sötaste gosedjur med rosakläder av Mathias, en sån här jättelen liten sak! Satt i stugan ett tag innan vi insåg att klockan var mycket och vi skulle grilla till middag. Lagomt hungriga högg vi in på köttet runt 21 och det var värt att vänta på! Finns det nånting jag älskar med sommaren så är det dom underbara grillmiddagarna. Ingenting smakar som grillat =) Efter middagen såg vi på film och sen åkte vi hem trötta efter dagens bad och annat mys!

Igår regnade det hela dagen och man hade verkligen samvete att vara inne. Vi åkte upp till Mathias bror igen en sväng och såg på teve med han och Agnes. Hon fick se min bil på teve, som var med i en av scenerna av den nya teveserien Racers som handlar om dragracing =) Nicke och Linnea kom förbi och undrade om vi ville åka med dom in till Robertsfors en sväng och det gjorde vi. Eftersom att det var Linneas födelsedag så passade det jättebra att ta en middag tillsammans på pizzerian Mallorca. Sen åkte jag och Mathias hem och hade Air-Bud maraton, då vi såg 3 av dom 5 filmerna som finns. Snacka om fin hund!

Så nu är helgen över och jag är så nöjd över allting, den kunde inte ha varit bättre. Jag och Mathias fick ta igen en massa förlorad tid och umgås ordentligt innan jag nu åker till Mantorp imorgon. Det ska bli riktigt roligt, men inte lika kul om man ser på väderkartorna. Dragracing får man inte köra i regn, och det ser inte lovande ut om man säger så. Som tur är så finns det mycket att göra på området och sedan står sveriges största väskaffär just utanför entren och en liten bit bort finns ett ganska stort köpcenter. Så vi ska nog få tiden att gå =)

Har kommit fram till att jag verkligen inte har varit hemma mycket den här sommaren, har i princip levt i en resväska och pendlat mellan dragracinglliv i bussen eller bo hos Mathias ett par dagar. Men sommaren är väl så, den går fort för att man har roligt och man hinner ändå med mycket om man tänker efter. Synd bara att det oftast går för fort och vips så är hösten och skolan här.
Men jag passar på att leva i nuet och imorgon bär det som sagt av igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0