Sliten krigare

Oj vad less fröken i fråga är idag. Det är helt sjukt.
Lättretad, otaggad och det som kryper i kroppen.
Det är inte ens kul ;p
Skulle helst av allt bara vilja lägga mig ner och sova, men hur kul är det?
Därför ska jag försöka styra in tankarna på annat. Har just slagit igång Spotify och låter Crazy med Aerosmith få mig på bättre humör. Om det finns en låt jag myser till så är det den. Musikvideon är så jag, impulsiva ryck som jag ibland kan drabbas av. Det är härligt!

Det har hänt så mycket det senaste dagarna, att jag inte vet vart jag ska börja.
Torsdag till lördagmorgon var jag, mamma och pappa ut på en liten roadtrip. Jönköpning tur och retur för att köpa en dragracing bil till mig. Den levde helt klart upp till mina förväntningar och nu längtar jag tills det är dags att sätta igång och styla den på Emelie-vis. Det kommer bli så bra!!
Natten till lördag körde vi hem som sagt, och jag körde mer än halvaresan, i mörkret medan mamma och pappa låg och sov. Mamma höll mig sällskap så gott hon kunde, men vi var alla helt slut på. Sov ett par timmar när vi kom hem där vid 4.30 tiden på morgonen och sedan var det bara att gå upp och se glad ut.

Då åkte vi in till Umeå för att kolla på Davids fotbollscup. Dem spelade på 11manaplan, som en uppvärmning tills nästa år när dem sätter igång på riktigt =)
Efter att ha sett första matchen åkte jag och mamma och handlade, åt pizza och var på klubben en stund med pappa. Sedan for vi om på Lundavägen och hämtade upp Albin som skulle följa med på Davids andra match. Den vann dom och var jätteduktiga. Men det var nog efter det som höjdpunkten för dagen kom. För då mina kära vänner gjorde Emelie något som hon aldrig tidigare gjort;
Jag kollade på basket. Hör och häpna ;D
Albin tog med mig till hallen där Comets mötte ett Sundsvalls lag. Tidigare har jag bara sett basket på tv, typ One Three Hill. Haha, och det är inte riktigt samma sak.
Han var jättesöt som satt och förklarade en massa regler. Jag som inte hade en aning om någonting var ju tvungen att lära mig från start. Så nu är jag uppvärmd att kunna kolla på en massa basket i vinter. För det har jag tänkt att göra. Det var verkligen jättekul, hade inte kunnat föreställa mig att det var så, men det var det.

Efter att ha kollat på fotboll och basket var det dags för lite partande med min allra finaste moster. Hon bjöd på middag, vi drack vin och sedan gick vi iväg på Corona. Några av hennes vänner var också med och jag hade kul! Det enda tråkiga var att jag var så trött efter bilresan. Kände att jag hade kunnat vara mer taggad, men i det stora hela hade jag jättekul. Sov över hos henne och idag har vi sett på film, färgat utväxt och surrat på.

Ikväll blir det en tidig kväll och imorgon är jag ledig. Det känns bra. Det här helgen har gått nog fort i alla fall, lika bra med en extra helgdag ;D

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0