Hon har det hon gör.

I dagsläget känns det som att jag inte har något liv och paniken sprider sig genom kroppen.
Sedan jag började på universitet i måndags så känns det som om det enda jag hinner mer är skoluppgifter.
Jag är en väldigt amitiös person och därför vill jag alltid prestera det bästa av det bästa, men jag har kommit till insikten att jag kanske måste sänka kraven på mig själv. Annars kommer jag aldrig klara av detta.
Dagens dilemma blev att vi fick tag på 3 litteraturer som hör samman med den första kursen vi läser. Detta är böcker som vi skulle behöva hela kursen, läsa kapitel efter kapitel efter varje föreläsning. Men nu istället fick jag och Sofia låna böckerna av en klasskompis, och dessa ska återlämnas på fredag. Vi ska ALLTSÅ läsa över 250 sidor litteratur på 2,5 dag. Och dessutom ska vi veta INNAN föreläsningarna vad som är det relevanta för varje kapitel. Ni hör ju, det är ohållbart.
Efter ett par tårar har jag nu konstaterat att vi aldrig kommer att hinna gå igenom böckerna, utan att vi måste försöka förlita oss på föreläsningarna som vi kontenureligt kommer att ha under veckorna som kursen pågår. Jag känner verkligen inte för att lägga ut uppemot 1000:- för kurslitteratur som vi använder ett par veckor, och till nästa kurs ska vi köpa nya. Så amitiös känner jag inte för att vara, då, som sagt, förlitar jag mig hellre på det vi får lära oss under föreläsningarna och upprepar under seminarierna.
Jag har aldrig tidigare läst på universitet och därför känns allting så främmande. Jag har ingen aning om vad jag har att vänta, jag vet inte vad som förväntas av mig och hur djupgående jag ska gå inom allt vi lär oss. Jag antar att det rätta tänket kommer med tiden.
Om någon har någon ide så får ni gärna dela med er till mig.

Som tidigare nämnt så känns det som att jag inte har något liv under den här veckan, innan allting är igång. Känns som att det finns så mycket som jag skulle vilja göra parallellt med studierna. Träffa folk, kolla upp tatueringar, bara andas ut. Nu låter jag jättegnällig efter bara ett par dagar, men jag antar att mycket beror på att jag bara är ovan. Innan sommaren sa jag att jag skulle ta en paus från pluggandet, ändå sitter jag här igen. Men jag måste erkänna att jag känner mig mycket nöjd med mitt val. Idag på informationstimmen gick vi igenom en hel del bra kunnande och jag kände hur jag såg fram emot tills jag verkligen börjar lära mig. När jag kan behandlingar, olika massagestilar och hur man arbetar. Jag vill verkligen lära mig =)

På fredag väntar inspark och sittning nere i Övik. Vi ska hålla till på Olearys där vi ska äta middag och festa tillsammans. Vår första "riktiga" kväll där nere. Vi var med i måndags, men bara någon timme. På fredag blir det mer på riktigt och vi har även skjuts hem på natten. Vi kan medverka mer helhjärtat känns det som. Jag, Sofia och Malin tar bussen ner på fredageftermiddag, sedan är partyt igång!

Känns skönt att skriva av sig lite, att få reflektera över sig själv och sitt tänkande. Det kan vara bra ibland.
Heja mig!

Och Katja, allt är bra med mig. Jättekul att du läser min blogg. Om det inte framgått tidigare så läser jag nu Spautbilningen i Övik, genom Umeå Universitet. Det är en 2årig utbildning som även kommer att innehålla praktik. Hoppas allt är bra med dig! Kramar! 

Kommentarer
Postat av: Marielle

Du skrev "Jag har aldrig tidigare läst på universitet och därför känns allting så främmande. Jag har ingen aning om vad jag har att vänta, jag vet inte vad som förväntas av mig och hur djupgående jag ska gå inom allt vi lär oss. Jag antar att det rätta tänket kommer med tiden.

Om någon har någon ide så får ni gärna dela med er till mig." jag förstår dig fullständigt gumman. Men tro mig, om 3v kommer du känna annorlunda och om 3 månader har du börjat ta det lugnt. :) Jag läste på Univ i 4 år så har du frågor, kom till mig. Jag kan hjälpa dig med studieteknik, för jag vet hur det är att måsta plöja igenom böcker på kort tid.. Man lär sig till slut vad som är viktigt att prioritera och en bok på 200s blir ca 2h läsning. :) Ring om du har funderingar.. Jag har nytt nr via jobbet men det har du ju fått så du kan nå mig om du söker mig. PUSS!!!

2009-09-03 @ 11:56:39
Postat av: Lovisa Nordström

Hejsan! Vilken fin blogg du har :) Du ska se att det kommer att bli bra med litteraturen - du är inte ensam över att vara ensam med tomhänta händer. Sen kan det ju vänta andra överraskningar imorgon som löser dina problem :) Carpe Diem, menar jag! =) Ta en dag i sänder!

Massor med kramar!

2009-09-03 @ 18:08:01
URL: http://lovisasmemorarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0