Tisdag

Det är helt otroligt hur mycket som egentligen händer här i Afrika. Dock är det svårt att sätta ord på vad vi upplever.
Idag var det vår andra praktikdag och AnnCharlott följde med oss till Amicus. Det känns mycket bättre idag, vi var delaktiga på ett helt annat sätt. Men självklart är det svårt att vara pedagog på samma sätt som man är i Sverige. Vet inte om jag nämde det igår, men skolan som Jag, Sonny och Johanna är på nu är inte alls så strikt som vi förväntade oss. Barnen skriker hela tiden, och det är verkligen så att lärarna taggar upp dem! Svårt att förklara, men att inte fler lärare har tinitus här nere helt otroligt. Dessutom sjunger dom hela tiden också, och då är det inte lite försiktig sång här heller, utan full fart, med en massa skrik.
Efter vi jobbat klart gick vi iväg på The Junction, som är ett köpcenter som ligger alldelens vid skolan. Vi gjorde inte så mycket där, Malin, Nichlas och Sonny köpte solhattar. Dom var ju inte bara lite söta heller. Sonny ser ut som Indiana Jones och Nichlas hatt är öppen mitt på huvudet, så nu ser han ännu mer ut som en palm, när han tar alla dreadsen och sätter upp i en toffs mitt på huvudet ;)

När vi kom tillbaka till skolan så valde vi att lägga oss nere vid poolen. Dock börjar jag få lite smått panik, för jag har inte en enda bikinrand, de enda ränder jag här är sedan första dagen då jag hade linne på mig och vi gick mellan Junction och skolan. Fast jag har smört mig väldigt bra, så jag är minst bränd. Och det är väl ändå lite positivt? :)

Efter detta så deltog jag, Malin och Johanna i gymnastik som dom hade här på skolan. En av lärarna hade ett gympapass på en timme, och det var jobbigt med jätte härligt efteråt! Hurtiga oss ;)

Sedan blev det middag. Vad tror ni serveras till middagen kanske? Ananas!!!! Och här snackar vi inte konserverad, blaskig ananas. Utan färsk och helt otroligt jätte god. Till och med Johanna, som egentligen inte tycker om ananas, tyckte att det var gott. Det här är som ett paradis, jag säger ju det!! :D Dock är det ett paradis som man bara kan vara i ett tag, för jag tror att är man här mer än ett par månader så blir man nog väldigt rastlös...

Strax hade jag tänkt mig att sätta mig med praktikrapporten från Hedlundaskolan, det hade varit väldigt skönt att få det bortgjort. Egentligen.... ;)
Igår satte jag upp min Wall of Love också. Så nu sitter det en massa bilder på väggen i mitt sovrum, och det känns verkligen som att hela världen är här med mig. Helt underbart!

David - Sen jag kom hit har jag säkert sett 20stycken riktiga Fast and the furious- bilar. Varje gång tänker jag på dig! Om jag hinner med att fota någon gång, så ska jag försöka få med en bild till dig ;) Krya på dig älskade lillebror, hörde att du inte mådde så bra...

Frida - Igår innan jag skulle sova så läste jag brevet du gav mig i smyg på flygplatsen. Jag grät ett par tårar, men mest av den anledning att jag älskar dig så mycket. Ditt brev stärkte mig till tusen och ja, jag finner inte ord för hur bra du är! Jag lovar, vi ska ut och resa, bara du och jag!!

Marie - Idag när jag gick till min praktikplats gick jag och nynnade på Walking in Memphis. Då tänkte jag på dig. Och tänkte även att du och jag måste ta en resa här framöver. Måste ju ta dig utanför Sverigesgränser!

Robert - Jag älskar dig verkligen. Och när jag läste mailet från dig,  gick det en varm il genom hela kroppen. Det känns verkligen så mycket lättare när man ändå kan prata med varandra, trots att omvärlden är så långt bort. Vi fixar det här hjärtat! <3

Mamma och pappa - Afrika får mig verkligen att känna mig liten igen. Det är mycket människor och många bilar. Dock är vi väldigt försiktiga, och får en otrolig hjälp från vakterna här på skolan, så jag kan nästan lova att det inte ska hända något ;) När jag kommer hem så har jag bestämt mig för att vara eran lilla Emeliegumma. Punkt slut. Jag hör hemma hos er, så är det bara!

Ofödda kusin - Har hört att du inte har kommit ut ännu. Och jag vet att jag sa innan jag for att det vore bra om du väntade med att komma tills jag kom hem. Men du måste tänka på Mamma- Anna. Så ta och kom ut nu, så ses vi när jag kommer hem. Du är efterlängtad!


Jag trivs här, det gör jag. Vårat lilla paradis, men som man säger: Borta bra, men hemma bäst. Dem bästa människorna är ju hemma! Vi ses snart!

Pussss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min älskling! Ikväll har jag pappa och David varit på klubben på fika kväll. David fick provstarta Musangen,och den gick som en klocka! Dagen har flutit på som vanligt,David var och klippte sig hos Stina,han blev jätte snygg. Egentligen var det min klipptid men han ville så gärna klippa sig,så han fick ta den istället. Stina klippte till min lugg och på sidorna,så lite förändring blev det iallafall.Imorgon ska Frida ha friluftsdag på Iksu,sen ska jag skjutsa ner henne på stan,hon ska väl shoppa lite! Jag slutar klockan tolv,så jag ska väl också hitta på något,kanske fara och hälsa på mormor Gunborg med mamma. Nu ska jag gå och sova min vän,du slummrar säkert gott just nu i din säng därborta och drömmer vackra drömmar... Suss gott min princessa,älskar dig så mycket/puss&kram Mamma

2009-02-03 @ 22:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0