Ngong Hills

Jambo!

Om ni bara kunde inse hur less jag är just nu alltså. Helt galet!
Imorse klev vi upp vid 7.30 och gick och åt frukost. Gjorde i ordning lite matsäck också för dagen.
Sedan gav vi oss iväg bort mot Ngong Hills och resan tog väl drygt 45 min.
Efter det var det bara att vandra, upp och ner över 7 höga kullar. Jag skämtar inte när jag säger att vissa var typ rätt upp.
Helt sjukt vad det tog i benen, bra träning det där ;)
Efter halva vägen var det lunch, och jag tror aldrig att jag har ätit en så god macka i hela mitt liv. haha. Den var så efterlängtad ;)
Att vi skulle få se Kilimanjaro eller Mount Kenya kunde vi ju glömma. Tydligen hade inte ens rektorns fru här ifrån skolan sett något av det, och hon har gått där måånga gånger. Sedan hade vi blivit varnade för att bufflar och rövare kunde finnas där också, men dom visade sig inte heller. Så det kändes ju rätt tryggt.

När vi kom tillbaka till skolan väntade ett efterlängtat bad, och sedan har vi bara tagit det lugnt i solen.
Nu efter middagen har vi flickor tänkt att gå iväg på Junction. Bara för att känna lite frihet. Man blir verkligen instängd här på skolan. Johanna var sugen på glass, så vi får väl se vad som blir av den saken..

Nu är det bara 5 dagar kvar tills jag lyfter här ifrån.
Det ska bli så skönt att komma hem. Att få träffa människor som jag mår bra av ska ses som en naturlighet, men nu har jag inte kunnat det på länge, så därför ska jag verkligen ge er tid sen!
Vi ses snart!
Love you!!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Emelie! Så fräckt att locka med att få se Afrikas högsta berg - och det inte var sant. Tala om falsk marknadsföring!



Vi längtar efter att få träffa dig också. Att få se dig igen och höra dig berätta om dina äventyr. Om inte annat så kanske vi kan ses på Sofias 19-årskalas.



Sofia var här igår en stund och körde skoter bl a upp till Mjösjöstugan. Vi har äntligen tillräckligt med snö för skoterkörning nu. Men nu räcker det med snö...



Välkommen hem snart - vi älskar dig

Farmor och farfar

2009-02-23 @ 08:57:19
URL: http://emeeliejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0