Arcadia day 1

Hallo!
Dagen började som vanligt med att jag och Mallan gick och tränade. Hon kände sig dock inte så bra, men kom ändå fram till att hon ville träna. Så vi gick dit och körde en lugn halvtimmes träning. Det var skönt!
Sen åt vi frukost, och jag upptäckte något jätte gott. Fil, musli och kanel! Supergott. Mallan upptäckte det för någon vecka sen och i morse var det min tur att testa. Väldigt bra kombination!

Sedan vandrade vi iväg för vår första dag på Arcadia. Vi var alla lite smått nervös, efter allt vi fått höra av Malin och Nichlas. När vi kom dit möttes vi av ett relativt litet gulligt hus. Utsidan är dekorerad med diverse barnfilmsfigurer, som Aristocats och Tom&Jerry. Insidan är också enormt dekorativ. Varje väg är fylld av målningar och planscher. Det är helmysgit där inne. Vi möttes av ett 20 tal barn som satt på mattan och lekte. De lyssnade på musik och lärarna gick runt och förberedde inför samlingen. Vi blev välkomnade av teacher Leanne, som visade oss runt på skolan och presenterade oss för de andra lärarna och personalen.  
Vi hade samling, dansade lite med barnen och sedan var det ute och lekte. Efter mellanmålsrasten var det dags för oss att dela på oss, så vi gick in i varsin klass. Jag gick till teacher Scollas, vilket är Nichlas förra klass. Det var förövrigt den läraren som slog ett barn med en hammare på händerna förra veckan. Så jag fick ju lite smått ont i magen när jag gick in i hennes klass. Men det gick otroligt bra. Hon gick in och ut ur klassrummet under de första 10minuterna, så jag fick en chans att lära känna barnen lite. De presenterade sig för mig och berättade vad de gjort i helgen. En helmysig grupp faktiskt.
Sedan skulle de måla i sina målarböcker vad de gjort i helgen, dom var lediga igår och i måndags. Jag fick sitta med en röd penna och markera i deras böcker när dom var klara. Barnen 4-5 år , och jätte dukiga på att rita. Jag blev imopnerad! Efter det så kom Scolla fram till mig med en penna och pennvässare. Jahapp tänkte jag, vad händer nu. Då sätter hon mig i arbete att vässa ALLA pennor som finns på de tre borden. Kul att man inte kände sig lite utnyttjad där ett tag. Vässade tills jag fick vattenblåsor på två av mina fingrar, inte okej!
Sedan åt vi lunch och sedan slutade vi.

En sammanfattning av vår första dag på Arcadia är helt klart positiv. Lärarna är trevliga och barnen är jätte lugna. Ljudnivån här går inte ens att jämföra med den som var på Amicus. Det här är rena himmelen. Dock så tror vi att lärarna försökte hålla sig lugna idag, när det var vår första dag.
Men det känns iallafall jätte bra att första intrycket av Arcadia var positivt. Nog för att mer psykiska övningar väntar oss.

Om 10 dagar ses vi, mina älskade!
Ni ska veta att era kommentarer betyder så mycket!
Ta hand om er!
With love. E.

Thought of the day
You can give without loving, but you cant love without giving.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0