Just a dream

Igår när jag trodde att jag skulle bryta ihop som mest kom vändningen. Jag höll verkligen fullkomligt på att lägga mig ner på golvet i skolkorridoren och bara gråta. Det är så fruktansvärt mycket i skolan nu som ska fixas och ordnas att jag knappt vet vart jag ska börja. Men till min oerhörda glädje meddelar då en av lärarna att vi är hellediga idag tack vare att alla lärare skulle på programråd med politiker och grejer. Så jag fick verkligen tid att kunna sätta mig ner och jobba.

Så nu sitter jag här och försöker vara duktig, dock sviker fokuseringen mig gång efter gång, och hela tiden kommer jag på ursäkter för att kunna ägna mig åt något annat. Men jag vet att när allting är klart kommer jag att kunna pusta ut. Oj vad jag ska leva i sommar säger jag bara. Nu har jag gått i skolan i snart 12år, och jag har alltid försökt göra mitt bästa. Sån är jag. Nu är det dags att bara ge sig ut och känna hur det känns att njuta. Trots att den njutningen kommer att innebära att jag är arbetslös. Men det ska jag ta hand om senare, vem vet, rätt som det är så dyker det upp ett jobb. Eller tar jag mig in på någon av univeristetsutbildningarna som jag sökt. Inte för att jag vet ifall jag är redo att sätta mig i skolbänken igen i flera år, utan att egentligen veta vad jag vill jobba med.
Nu känns det som jag bara babblar på. Men det jag vill komma till är att jag ska försöka njuta. Jag ska bara avklara skolan först. Och nu har jag avklarat ett av arbeterna som låg på mina axlar. Och snart är det andra klart. Sedan ska jag skriva klart en berättelse inom Psykosocialt arbete. Och sen är det "bara" projketarbetet kvar.
Usch, fy, blä. Men jag ska klara det, det här också.

Det senaste tiden har jag kommit över en hel del bra musik. Och jag måste bara säga Carrie Underwood - Just a dream... Oj, oj. Det går ilningar genom hela kroppen och jag jag blir stum. Hon är fantastisk. Tänk att musik kan påverka så mycket. Livet är allt bra underlig. Ingen stund är den andra lik. Jag försöker ta vara på dom bra stunderna.

Det kanske är bäst att återgå till skolarbeterna nu, så att jag kan känna mig lite stolt ikväll när jag vet att en hel del är bortgjort. Förhoppningsvis.

Ha en bra dag.
Simma lugnt ;)


Kommentarer
Postat av: Marielle

I´ve been there too. Sista terminen, eller sista månaderna rättare sagt, är värst. Men när det är över kommer tårarna spruta och lyckan vara total. Ps. Du är skitgullig på bilden. :) Puss!

2009-04-22 @ 19:36:17
Postat av: hänniii

hallåååå, du gör det så bra :) du ska bara veta det!



påtal om din bild, fick du med dig mössan hem? :P

2009-04-22 @ 23:50:39
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0