Wednesday

Sitter tillsammans med min älskade familj i soffan.
Björklöven spelar mot Mora på teven, 1-2 står det. Så kul att se pappa så engagerad,
trots att han ibland inte alls är särskilt intresserad.
Hela huset luktar hemtrevligt och äppelpaj som väntar i ugnen.
Det är skönt att vara hemma ibland.
Dock var det inte tänkt, fick funderingar på att fara in till stan och sova på Lunda i natt.
Men efter många samtal gav jag upp, du är upptagen eller bara inte intresserad av att prata just nu.
Det fick bli Hörnefors ikväll istället.

Idag har varit en speciell dag, ganska lugn dag med Historia, VI-timme och sen Skapande där vi spelade gitarr.
Jag är en syn för gudarna vill jag lova, men kul är det. Jag skulle verkligen vilja kunna, men det får vi ta då allting lugnar ner sig.
På eftermiddagen for jag, Fredrik, Mayet och Susanne till Ekan.
Skulle göra aktiviteter med mina älskade barn,
men när vi kom dit var vi inte alls förväntade. Anna hade inte berättat för de andra lärarna att vi skulle komma.
Så jag fick springa runt och leta en massa barn som hade gått på rast.
Då vi väl kom igång är jag jätte nöjd med vår insatts. Det var kul att vara tillbaka på Ekan.
Ska absolut dit snart igen!
Sen efter det väntade en spännande sak i stan.
Gick på cafe, och pratade med en människa.
Kan dock inte säga vem det var, men det kommer nog att märkas.
Kul var det iallafall, så nu får vi vänta!
Sen körde jag hem, var väl lite slarvig med kopplingen, och jag kan erkänna att jag börjar bli lite nervös inför allt. Måste ta tag i detta på riktigt, trots att jag pluggar ofta. Känns som jag vill ta den här chansen, pallar inte göra en massa omprov.

Måste få berätta om mina underbara klasskompisar igår.
Kommer och går i korridoren på skolan, och jag ser att någon kollar på en lapp som sitter på väggen.
Ser då jag kommer närmare att det är en bild på mig på lappen.
Älskade Arianne och Jessica hade satt upp papper över hela skolan att jag fyller 18 nästa lördag.
Visst, lite småpinsamt, men jag blir rörd. Sötingar!
Tack, det var en fin födelsedagspresent tycker jag!

Nu står äppelkakan serverad på bordet, och jag ska vara social.

Take care,
kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0