Vart gick det fel lixom?

Måste börja med att säga;
GRATTIS ELLEN!
Så, nu var det gjort, så då måste jag berätta om dagen/kvällen/natten.

Morgonen började med att katten sitter och gnäller och vill in i rummet,
men då jag väl går upp och öppnar dörren så ändrar hon sig och går iväg istället.
Inte alls kul för då var jag ju redan vaken.
Aja, efter det blev det att fara in till stan,
jag for en sväng på Tuvgränd och fixade,
något som min käre pojkvän inte vet något om.. än ;p
Sedan for vi på pappas garage och jag och mamma körde lite bil.
Det gick ju som det gick,
men som man säger;
övning ger färdighet.
Och jag får väl tro på det.
Förhoppningsvis blir jag väl bättre med tiden.
Iallafall så är det ju mindre än ett halvår kvar nu tills jag blir 18,
shit alltså, det smäller bara till :)
Efter lite körning så for vi på Maxi och handlade inför kvällen.
Träffade Marie där, och vi småpratade litegrann.
Försökte förgäves hitta någon present till Ellen,
men det är ju typ omöjligt. Vad ger man för något?
Sen hem och städa lite,
lite chillning och studsmatta sen kom Sandströms på middag.
Vi grillade och det var hur gott som helst.
Champinjoner och majskolvar på sidan om var inte heller att leka med,
fy va gott alltså!
Efter det så ställde jag mig och gjorde kladdkaka,
som senare visade sig att jag inte ens skulle få smaka på.
För när den var i ugnen så gick jag, frida och jennie på ica för att handla glass till.
Där träffade vi Ellen och Erica som satt och väntade på bussen.
Efter en stunds pratande med dem blev det bestämt att jag skulle åka med dem till stan.
En spontankväll, så att säga.
Så det blev att skynda hem för att hitta några kläder,
vill lova att mitt golv är täckt med kläder just nu ;p
Sen 20.05 bussen in till stan.
Det slutade med att vi hamnade på Marieberg.
Lite småtokigt,
men inte alls nåt vidare drag.
Erica lärde sig att dansa salsa,
men jag har så fruktansvärt ont i benhinnerna sen igår,
så det blev ingen dans för mig.
Kvällen var lugn,
och klockan slog 00.00.
Ellen fyllde äntligen 18 år, grattis igen!
Hennes mamma ringer och vi ska gå ut till bilen.
Men vår innan mycket lugna kväll,
avslutades helt annorlunda.
För när vi kliver ut ur våningshuset så märker vi att det är en fest i huset mittemot som fullkomligen spårat ut.
Folk slår varandra med knytnävslag och en tjej blir utelåst på balkongen.
Man hör hur folk skriker, och det är kaos.
Ellen ringer polisen, och var verkligen jätte duktig!
I adore you darling!
Under tiden hon pratar med polisen och försöker förklara vart vi är så kommer folket ut ur lägenheten.
Först trodde jag att det var lugnt, men det var helt sjukt.
En flaska slängs i marken och vi alla tre får glassplitter på benen,
men jag tror Ellen fick det värst.
Folket går iväg, men efter en stund kommer två killar ut ur samma lägenhet.
Den ena med två glasflaskor och den andra bär på en sopkvast.
Min första tanke är ;
Oj, har dom redan börjat städa undan.
Sen kommer jag på att dom ska slåss med grejerna och jag blir asrädd att dom ska slå oss.
Otrevlig situation!
Vi börjar gå ner mot vägen och Ellens mamma kommer äntligen.
Vi ser hur två polisbilar kommer,
och hur dom pratar bl.a. med killen som höll glasflaskorna.
Sedan far vi hem,
och samtalsämnet är bråket och att Ellen fick en väldigt annorlunda start på sitt vuxenliv.
Inte mångas 18årsdagar som klår den kan jag lova!
En kväll vi sent glömmer!

Som sagt, grattis igen hjärtat!
Hoppas dagen blir bra, trots omständigheterna i början av din dag.

Förövrigt så saknar jag min pojke väldigt mycket,
men han kommer till Hörnefors imorgon,
och då vet jag en flicka som kommer att pussa på honom vääldigt mycket!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0