Ångest - 12 Mars

image27

Jag står mot en spegel,
trosor och bh.
Ingen vacker syn.
Jag vrider och vänder,
kollar och söker.
Försöker komma underfund med vad det är jag ser.
Jag känner inte henne.
Hon som bor inuti ser annorlunda ut,
men den flickan har ingen sett.
Utåt - inte bra.
Insidan vill ut.
Det finns en bild,
jag vill nå den.
Allt är bara så jobbigt,
när man vet vad man vill.
Sen kommer man på sig själv med att sluta kämpa.

Vill inte äta,
maten växer i kroppen,
den vill ut.
Den ville aldrig hamna där.
Lika bra att låta bli.
Det känns lättare då.

Waiting for the world to change,
det är jag som ska förändras..



Ångest inför prov imorgon också.
Låt detta bara få ta slut nu.
Ge mig fjällen,
skoter,
bort med speglar.

Lär mig att älska mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0