Studentliv och bild-update.

En vecka är gjort på universitetet och jag förundras över hur fort man kommer in i studietänkandet. Jag tänker, andas och lever studentliv nu. Anteckningar från föreläsningar ligger över hela bordet, jag loggar in på universitetets hemsida lika ofta som facebook, och allt jag i princip gör refererar jag till det vi pratat om på kursen. Det är knäppt det där egentligen, hur fort livet kan ta sina vändningar. För en vecka sedan hade jag aldrig hört talas om propositionell kunskap, infallibalism, empirisk vetenskap, kvalitativ data osv. Och nu ska jag tenta av det redan på fredag, det förväntas alltså att jag ska kunna redogöra och övertyga den som rättar provet att jag faktiskt kan vad dessa termer står för och ge exempel för dessa. Mycket är rena grekiskan fortfarande, men det ska nog lösa sig. Jag har ju flera dagar på mig... tentan är ju "bara" på fredag ;)
 
Som tur är har jag träffat en supergullig tjej som jag spenderar all min tid på universitetet med. Det är samma sak där, jag har träffat henne en vecka men det känns som att vi har känt varandra så mycket längre, det är bra personkemi. Vi har till och med samma favorit rosévin, säger inte det en hel del? ;)
 
Ikväll låter jag böcker och anteckningar vara och myser upp i soffan. Ljusen är tända, middagen intagen och jag sitter och väntar på att Idol ska dra igång. Och efter det är det säsongspremiär för Ensam mamma söker, höstens klart mysigaste program! :)
 
En liten bilduppdatering;
 
 

Kommentarer
Postat av: SussieS

Åh vad kul med ett inlägg. Har förstått att det skett en del
Förändringar för dig, student och allt!

Lycka till med första tentan på fredag, kommer gå skit bra!

Kram kram

2013-09-09 @ 20:39:06
URL: http://susanneweidenhag.wordpress.com
Postat av: Mamma

Alltid lika mysigt att se och läsa din blogg sida. Jätte fina bilder och härlig text. Du är så duktig! Kram på dig gumman!

2013-09-10 @ 10:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0