Sjukstugan fortsätter.

Söndagkväll, och ännu en helg har passerat. I fredags såg jag fram emot helgen så enormt mycket, bara för att den skulle vara såå lugn! Har åkt på en dunderförkylning som vägrar släppa, blir dessvärre bara värre. Men förhoppningsvis vänder det snart och allt får bli som vanlig, det blir betydligt mycket lättare att plugga då, när man faktiskt tar in det man läser.
 
Så helgen har varit av det lugna slaget, fredagkväll åt jag middag hos mamma och pappa, sen åkte jag hem och såg Idol och myste under en filt i soffan, så skönt att bara få vara hemma när man inte känner sig pigg, tända upp massa ljus och dricka te. Det är den enda fördelen med att känna sig krasslig, att man får ligga under en filt på en fredagkväll och inte känna någon stress över att man inte är ute och träffar folk :)
Lördagen bestod av plugg och sedan åkte jag till mamma och pappa igen. Hockeyeftermiddag då matchen mellan Björklöven-Djurgården sändes på teve, dessvärre förlorade våra gulgröna, men det blev en spännande match ändå :) Lagade supergod middag som bestod av färsk pasta med laxsås, gjord på pepparrökt regnbåge, spenat och massa andra godsaker. Riktig restaurang-känsla fick jag av den goda maten :) Sen myste vi bara framför Körslaget.
Idag har jag försökt plugga så mycket jag bara kan, pluggandet just nu består i att läsa en bok på 400sidor, på engelska. Dessutom har vi 4 böcker till samt 4 artiklar (också på engelska) som vi ska dras med under denna del på kursen. Lite lagomt roligt, jag behöver inte känna mig göralös i alla fall... Det är ett intressant ämne, men det är bara så mycket hela tiden. Hinner verkligen inte lära sig så att det sätter sig på djupet, det känns som att det är ytinlärning på högsta nivå, och det är inge roligt. Men det är bara att bita ihop, för jag har bestämt mig för att fixa det här, även fast jag har förutsättningarna emot mig när jag inte alls känner mig pigg nog att ta in nånting. Men det ska ordna sig :) Det är ju fortfarande ett tag kvar tills vi ska tenta av detta, så innan dess borde lite mer ha fastnat i alla fall.
 
 
Som tur är fick jag ett skönt avbrott i pluggandet idag då jag fick åka och mysa med mina fantastiska tjejer! Fika hos Erica, tillsammans med Emma, Ellen och underbara lilla Ella. Det var ett energipåfyll om något och det var så härligt att få släppa allt för en stund och bara få sitta och surra med människor som får mig att må så gott :)
Även middagen hos mamma och pappa (idag med...) fick mig att släppa pluggandet lite, det är skönt att få ett avbrott ibland, annars tror jag att man skulle bli knäpp. Det gäller att man hinner smälta det man läser med jämna mellanrum :)
 
Nu väntar sängen och en god natts sömn. Ska kliva upp i bra tid imorgon och fortsätta läsa min fantastiska bok, har väl bara 300 sidor kvar nu, eller något sånt ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0