Griller i huvudet.

Åh, nu har mina söta arbetskollega kommit in i gänget som peppar mig att läsa till förskollärare. Under hela den här tiden när jag jobbat på förskola, som barnskötare, så är det såå många som tycker att jag ska läsa vidare. Dels för att få mer kött på benen, djupare förståelse i vad vi gör, bättre lön och framförallt en säkrare framtid jobbmässigt.
Nog har jag fundrerat, i massor! Jag tycker ju i och för sig att det är så skönt att jobba, tjäna pengar varje månad, ha en fritid efteråt. Men jag håller ju med om att det skulle vara ett smart drag för framtiden att faktiskt läsa upp mig lite. Då kan ingen komma och säga att jag inte har behörighet till allt som förskolan innebär! ;)
Jag vill ju jobba med barn, jag älskar det här yrket, men jag skulle ju definitivt villa titulerar mig som förskollärare istället för barnskötare.
 
Sista ansökan om man ska börja läsa till hösten är 15 april, så jag har ju ett tag att fundera. Men nu har jag verkligen fått griller i huvudet.... Hur ska detta sluta? Är jag verkligen bredd att bli student igen?! Med tentaångest, läsning upp över öronen, ingen egentlig ledig tid, ständigt uppgifter som ligger över, ingen lön, leva på studiebidrag....Hm, tåls att tänkas på! ;)

Kommentarer
Postat av: Arianne

Alltid roligt med lite planer!
När jag jobbade inom förskolan så pratades det hela tiden om att det var brist på förskollärare så det är nog ett yrke där det verkligen finns jobb! Som du säger så utvecklas inte bara lönen utan även du själv! :)
Det blir bra oavsett hur du gör, bara du gör det för dig själv! :)
Kram

2013-02-05 @ 15:03:57
URL: http://tralllle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0