Heartbreaking moment.

Vilken dag!
Solen skiner och det är riktigt vår-väder ute!
Ändå har dagen varit lite som en berg- och dalbanan.
Morgonen började med en massa surr, och det visade sig att världen inte är så stor trots allt.
Jag och min fina kollega har mer gemensamt än vi trodde! Det är så fantastiskt skönt att komma till jobbet och känna sig 100% nöjd. Dagarna fullkommligen springer förbi när allt känns rätt. Inom barnomsorgen vill jag jobba vidare! Och med människor som verkar tycka lika bra om mig, som jag om dem! ;)
Men att jobba på en "slussningsförskola" är allt annat än enkelt när barnen, som man tar hand om som sina egna, till slut får plats på "sina" dagis och tvingas sluta. Idag slutade mitt hjärta, som jag har spenderat så mycket tid med de senaste veckorna. Det var verkligen jättejobbigt, och fast än jag försökte hålla tårarna borta så gick det inte. Det slutade med att jag, min kollega och hans mamma och pappa stod där i hallen med tårarna rinnandes. Han själv förstod nog inte allt för mycket, tyckte nog mest bara att det var konstigt. Fick den varmaste kramen av dem alla av honom och en blick som etsar sig fast för alltid. Denna fantastiska pojke kommer ha en speciell plats i mitt hjärta!
Sen kom eftermiddagen och ännu mer surr har hunnits med. Fick ett otroligt glädjande besked, verkligen en bra start på helgen! Lite tidigt att skrivas ut än, men våren ser ljus ut för en "vikarie" som jag! :)
Så dagen i helhet har varit otroligt bra, och jag vet att min charmkille kommer att få det bra på sitt nya dagis, man måste se till barnet bästa och inte vara egoistisk, försöker jag intala mig! ;)
Nu väntar lite småfix här hemma och ikväll bär det av till Johanna som fyller år idag! Ska bli så roligt med kalas och en massa mys!
Efter det blir det utgång tillsammans med Emma, Stina och några fler. Ska bli superroligt, känns som allt är på topp nu, med tanke på vad jag fått veta i eftermiddag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0