En regnig tisdag & middag på stan.

Började inte förren 12 idag, vilket var jätteskönt då jag i vanliga fall inte brukar hinna så mycket på mornarna. Men idag hann jag både med en sovmorgon, frukost framför teven och en långpromenad. Samtidigt blir det konstigt att börja jobba så sent, för det känns som att man just hinner starta dagen och sedan ska man hem. Tokigt. Vill gärna inte att resterande dagar denna vecka ska gå så fort, då jag vet att de dagarna leder mot slutet... Barnen slutar ett efter ett, och på fredag är det min tur. Men jag håller uppe hoppet om hösten, jag har inte gjort mitt, punkt och slut! Fick så fina ord av en förälder idag som gick rakt in i hjärtat, och man vet att man nått fram! Jag är bara mig själv och det verkar som att det räcker för att föräldrarna ska bli mer än nöjd - då blir man glad i själen! :)

Efter jobbet cyklade jag ner på stan för att träffa min finaste Emma. Vi hade bestämt oss för att dela en middag nere på stan innan hon åker ner för en vecka på Öland på fredag. Vi ska inte träffas på mer än en vecka... det har inte hänt på länge och det kommer att kännas tomt utan min finaste prinsessa, tur att det finnns telefoner och att hon kommer hem igen! Då har vi en hel sommar att njuta av! :)

Middagen intog vi på Allstars uteservering under infravärmen, regnet öste ner utanför men vi klarade oss undan och kunde sitta i flera timmar och bara surra. Tänka sig vad skönt det är att ha någon som står en så nära, att man inte behöver tänka sig för vad man ska och inte ska säga. Orden får bara komma fritt, och denna fina människa vet så mycket om mig och viseversa. Fina vänner ska man hålla hårt i, dom växer inte på träd! <3


Underbara du, vad vore jag utan dig? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0