Efter regn kommer solsken.

Idag har varit en riktigt tuff dag i fröken Jonssons liv. Min första tanke när jag slog upp ögonen imorse var att jag inte ville stiga upp för att dagen skulle börja.. Som jag, liksom mina underbara arbetskamrater, har gruvat oss för denna dag. Hela veckan har varit jobbig, och idag skulle slutkampen komma..
Dagen kom, vare sig jag ville eller inte. Tårarna har runnit på oss alla, och vi har kramats otaliga gånger. Föräldrar har kommit för att hämta sina barn, och ännu mer tårar har runnit, på både oss fröknar och föräldrarna. Underbara presenter har delats ut, och ännu mer tårar rann! Stackars barn, vad ska ni ha trott om oss idag?! Men det är ju bara för att vi älskar er så mycket och vill er ert bästa! Nu går vi på sommarlov och jag intalar mig att vi ses igen, Umeå är ju faktiskt inte allt för stort. Och personalen, vi har redan bestämt att vi ses till hösten, det finns inga andra alternativ. Jag har inte gjort mitt på det där stället, och jag har fått så mycket fina kommentarer så jag antar att min vilja om att komma tillbaka är ömsesidig! :)

En otroligt positiv sak med dagen var våran pizzalunch som totalspårade. Igår strax innan vi slutade bestämde vi på Nasse att vi skulle äta pizza inne på avdelningen som en avslutning för mig, Emelie och Birgitta. Det skulle ju bara bli hur mysigt som helst, och en perfekt avslutning inför sommaren! Men ryktet om pizza råkade spridas, så det slutade med att vi blev 12st inklusive chefen som åt pizza inne på vår avdelning medan barnen sussade sött! Supermysigt att få en sån härlig avslutning med hela huset innan vi går på en efterlängtad sommarledighet! Kaffe och gotårta intogs också och vi kunde inte haft det bättre! Ett härligt sista minne av en kanontermin med massor av fantastisk personal och våra underbara små barn!

Kvällen innebar ett spontant 2årskalas för söta Sally, och det var så skönt att komma på andra tankar! :)
Imorgon är det Wheels i Umeå, och jag hoppas att vädergudarna glömmer bort vad dom lovat och råkar ge oss lite sol istället, för just nu verkar det inte allt för roligt. Under har ju faktiskt skett förr! :)

En del av de fina presenterna som fick följa med mig hem idag...

Spontan pizza-lunch inne på Nasse. Perfekt sommaravslutning!

Mysigt 2årskalas för söta Sally!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0